MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2014

Av Vivi - 31 augusti 2014 21:40

Sjukt trött men det har varit en underbar dag!! Massa pengar till barncancerfonden , exakt hur mycket får vi se efter helgen! Nu ska jag snart sova, berättar mer en annan dag! ?? Fotot är lite suddigt, men i mitten Jennie som anornat detta braiga och roliga event!

Av Vivi - 31 augusti 2014 10:00

Då var det loppisdag idag!

Jag är fullt upptagen med att hjälpa till med eventet
och samtidigt försöka fynda lite saker & köpa lotter.


Ni som inte kan komma .... stackars !!

Jag kan visa lite foton på fler söta djur från Köpenhamns Zoo som tröst !


"Come on inner-peace"

 


Denna busiga filur rymde faktiskt ut undertiden vi kikade, han kunde ta sig ut genom stängslet, men var inte så sugen på att ta sig längre än så.


Du vackra vackra vackraste varelse, hur kan du vara utrotningshotad !

Mitt hjärta blöder och så fort jag får jobb blir jag tigerfadder igen !  



Dessa djur tror jag är otroligt kloka,
de vet nog mer om livet och universum än vad vi vet...

 



Min favorit... Rödpanda, de är ju SÅÅÅ SÖÖÖÖÖÖÖÖÖTA!!! 

       

Av Vivi - 30 augusti 2014 17:45


Tyvärr blev det inget dop för oss idag då jag är för förkyld och jag måste samla lite krafter inför morgondagen, presenten fick skickas med mamma & pappa.


Kan inte låta bli att visa (för jag är faktiskt lite stolt),
detta är en del av doppresenten som vi ger bort idag !

 


Lite liknande de klossar jag gjorde till Emil på hans dopdag,
men det blev inget datum denna gång utan en enklare variant.

 


Vad tycks?

Ska jag skaffa mig en ny karriär?

  


Andra bra doppresenter tycker jag är :


Speldosor

Böcker

Blöjtårta är en rolig grej

En goodiebag med bra tuggleksaker och annat kul

Namntavla


Jag kan fortsätta, det finns ju massor!

Vad tycker du är en riktigt bra doppresent?

Har du något bra tips ?

Av Vivi - 29 augusti 2014 21:25

Av Vivi - 29 augusti 2014 11:15

Jag drar inte ofta upp politik i min blogg trots att jag egentligen är ganska politiskt...

Inte i form att jag brinner mycket ör ett särskilt parti egentligen utan för att samhällsfrågor berör mig och intresserar mig. Hemma har vi alltid diskuterat mycket, Gaza, feminism, äldervård, SD osv osv och jag tycker det är oerhört intressant att diskutera sådana här saker... så just idag blir det lite politik!


För det första.... du MÅSTE rösta !!

Rösta... annars får du smaka min vattenpistol!!

 


Vet du inte vem du ska rösta på rösta blankt eller allra helst rösta på ett parti som någorlunda stämmer överrens med en hjärtefråga DU har.
ALLA har åsikter på varför man INTE ska rösta på ett parti, men du måste hitta din väg.

Om du dock inte röstar kan du ge fördel på partier vi inte vill ha med och styra vårt land, tänk på det !


Jag tänker dock säga min åsikt om två partier jag INTE kommer rösta på....

1) Självklart röstar jag INTE på SD !!! Rasister eller inte så står inte deras politik för jämlikhet eller rättvisa. Att sedan deras medlemar gång på gång gör bort sig med rasistiska uttalande, döms för våldsbrott m.m ....näää det är inte de personer jag skulle vilja ha i en regering !

2) Kristdemokraterna! Tycker mycket i deras politik är fina tankar, MEN de står inte heller för lika värde eftersom de faktiskt i många frågor har visat att de inte tycker homosexuella ska ha samma rätt som vi andra.


SÅ .... där har ni mina åsikter!

Jag tänker för övrigt avslöja att min röst går till FI (inte förvånande kanske)

De står för jämlikhet och rättvisa. De finns ärligt talat en hel del punkter de står för som jag faktiskt inte håller med om, men jag vill VERKLIGEN ha in dem i riksdagen. Vi behöver dem i riksdagen, en röst som ändå mer än de andra partierna skriker rättvisa och jämlikhet !


Så det var den politiska dosen för denna veckan

Kom ihåg nu att rösta, röstar du inte nu får du fasen inte gnälla över samhällets orättvisor sedan.

// Den rosa feministen

 


Av Vivi - 28 augusti 2014 14:00

Den har varit en aktiv vecka ...

Idag måste det handlas lite, göras upp lite matschema (ett måste här hemma då ingen av oss gillar att laga mat eller planera den, det blir lättare och billigare att veta vad man ska laga) och ikväll ska jag iväg och fixa med priser och lotteriet inför helgens loppis för barncancerfonden.

Mellan varven har jag också firat maken och sökt jobb ...förstås!

  

Helgen blir riktigt aktiv.

På lördag har vi dop för Emils söta syssling, har fixat en massa med presenten till henne så jag hoppas de blir glada, några timmar och massa kärlek i den. Det är ju dock så otroligt roligt att pyssla !!


Sedan på söndag smäller det .... då är det dags för barncancerloppisen!

Jag kommer arbeta hela dagen och vara ansvarig för lotteriet...kommer inte gå att missa mig då jag i något svagt ögonblick lovat att klä ut mig ...ha ha vem lurar jag ... jag ÄLSKAR att klä ut mig. Så piratfen det är jag det, kom och säg hej om ni har vägarna för bi och det tycker jag ni ska ha !

Hur ofta kan man skänka pengar till välgörenhet och samtidigt få lotter, saker m.m för att du skänker pengar?? Precis !! Så vi ses på söndag !!


 


Av Vivi - 28 augusti 2014 07:39

Trodde lilleman vaknade, men han beslöt att ta sovmorgon.

Att sitta ganska pigg med en kopp te själv och lyssna på musik på morgonen... det är sådan otroligt LYX !!

Det var nog si så där 10½ månader sedan jag kunde göra det , hi hi

Här får ni en liten smak av spellistan jag lyssnar på på Spotify (de har en färdig supermysig morgonlista).


Av Vivi - 27 augusti 2014 20:34

Jag och maken älskar att gå på Zoo, så för att fira hans födelsedag åkte vi helt enkelt utomlands med Emil för första gången och gick på Zoo i Köpenhamn.

Kan rekommendera detta Zoo då det hade mycket djur och verkade överlag vara ett riktigt trevlig Zoo. Maten var dock ganska usel och dyr (som alltid i parker) så ta med matsäck !

Får dock erkänna att det ibland är lite blandade känslor... Jag tycker djurparker är bra och lärorika, men ibland ser djuren inte ut att må helt bra och då känns det inte okej.

Tycker det är viktigt att djurparker finns, men det borde finnas hårdare regler på skötsel och inhängnader.

Men denna diskussionen tänkte jag inte  gå in på nu ...

Nej jag visar er lite gulliga foton istället! Vi hade verkligen tur med djuren och såg nästan alla utom isbjörnarna som inte fick vara framme pga ombyggnad. Dock kan man ju inte foto precis allt ... tyvärr....
(tyvärr glömde jag kameran hemma så alla bilder är tyvärr med min Iphone   )


På färjan ett exemplar av "födelusos pappos" med "yber sötusos"


Lite coola fåglar

     


Jag älskar kameler !!

 



Wallabys ...gud de är SÅÅÅÅ söta !! 


   


Fler foton kommer senare i veckan !!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards