MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Han kommer saknas...

Av Vivi - 12 augusti 2014 13:47

Jag brukar inte reagera så mycket när kändisar går bort,
det är klart att det är sorgligt, men det är ju inte personer jag känner personligen.

Sedan finns det alltid undantag ...


Robin Williams har gått bort och jag sörjer.

Jag sörjer en skådespelare som jag verkligen tyckt om och som spelat i flera av mina favoritfilmer som Döda poeters sällskap, Good Will hunting och älskade filmen Hook!

Åh ... Jumanjii och Good Morning Vietnam... mannen har gjort så många bra filmer

och jag hade hoppas få se några fler i framtiden, men nu blir det tyvärr inte så.


Jag kommer sakna honom och bifogar ett litet klipp från en av mina favoriter.



Hur känner ni när kändisar går bort?

Reagerar ni inte alls eller har ni också vissa som känns lite mer än andra?

 
 
Sofia

Sofia

12 augusti 2014 13:57

Jag med ;( Fy så sorgligt, han gjorde verkligen så många bra filmer. Tycker det alltid känns som en konstig känsla när en kändis går bort som man följt man kan inte riktigt fatta det :(

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

12 augusti 2014 15:37

Senast en kändis gick bort och jag faktiskt kände sorg var väl när Michael Jackson gick bort. Det finns väl en del saker i Michaels liv där du kan ifrågasätta ifall han verkligen var en bra människa, men det kändes så overkligt och fel när han dog. Robin är väl första gången jag känner riktig sorg igen sedan dess tror jag.

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

12 augusti 2014 16:03

Åh så sorgligt detta 63 år gammal=( Sorgligt med att han tog livet av sig som så många kändisar gör tyvärr=( Pressen måste vara enorm att alltid vara i fokus för lilla minsta. Aha då fattade jag fel;) Yes skall bli kul att få hem skärpet.
Ja fast själva festandet är väl inget utan umgänget, men folk verkar ha det svårt att få ihop sitt liv nuförtiden, var lättare förr;)
Men nu är alla så stressade för allt och verkar inte kunna prioritera rätt saker riktigt och får för sig att det är så "mkt just nu".Mänskligt syndrom även kallat som går lite överstyr emellanåt. Luddigt skrivet men ibland får man läsa lite mellan raderna;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Ingen bild

Jesper

12 augusti 2014 20:21

Tack för välkomnandet :) Jag har trivts som fisken i vattnet här. Så det är lite vemodigt att åka hem nu på söndag. Men samtidigt så är det ju mer eller mindre stendött och inget folk alls här uppe i Byxelkrok nu. Jag kommer lätt att besöka Öland varje sommar i framtiden för jobb eller bara semester ;) Jag har jobbat som kökschef på Kvarngården, du kanske känner till stället?

 
ungdomstankar

ungdomstankar

12 augusti 2014 23:27

Jag brukar inte heller reagera precis, men så fort jag läste om robin, så blev jag riktigt ledsen, vet inte varför, men han var en person man verkligen la på minnet inom film och så. RIP.

Sv: kan tänka mig att det inte blir mkt sömn, du får ta den så fort den kommer ;) Mysigt med barn :)

http://ungdomstankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards