MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Stora killen

Av Vivi - 13 augusti 2014 10:30

Jag vet att det är något alla säger, men det är ju sant ... det där att "Det går ju så fort"!

Idag är du 10 månader och du är ingen bäbis längre, inte riktigt en liten pojke heller utan kanske något däremellan.


2 veckor...

 


10 månader

 


Emil är superduktig på att äta och äter det mesta, ibland när han är lite kinkig gråter han sig dock genom en hel måltid, men äter under tiden ändå, så aptiten är det inget fel på. 

Det blir mycket köpmat från Hipp, dyrt som tusan i längden men vi har varit rätt trötta senaste månaden. Ambitionen är att göra så mycket mat som möjligt själv.


Just nu är leksaker ...okej, men roligast är att stå. Allting man kan försöka klättra upp på och stå emot är en hit.

Bollar fungar dock för det mesta och speciellt den halvstora badbollen här hemma är kul.

Bubblor är också något som fungerar för att distrahera, för att inte tala om Babblarna... om ni har barn i samma ålder och inte kollat på babblarna på youtube, gör det !! Emil ÄLSKAR dem!

Han älskar också djur & att bada !


Två olyckor har vi varit med om, när jag klämde hans fingrar i dörren och nu igår tappade han greppet när han lutade sig och slog i munnen så det började blöda. Det gör vansinnigt ont i mammahjärtat när de gråter hjärtskärande av smärta, jag gråter lika mycket jag. Som tur är har allt gått bra och det har faktiskt inte varit så farligt som man först tror det sekunden det händer. Dock ska vi en snabbis till tandläkaren, man måste alltid dit om barnet slagit i munnen när de är små, det har man försäkringar och ev. problem i framtiden att göra.


Han har storlek 74 i kläder nu och har haft ett tag, tror vi snart kan börja prova kläderna i stlk 80. Vet inte hur lång han är eller vad han väger för vi ska inte till BVC förrän nästa vecka och då har vi inte varit där sedan Juni, tror på ca 75cm och strax över 9kg.


Vår lille kille har skaffat sig humör nu, han gnäller om han inte får leka vart han vill eller med vad han vill eller om maten kommer för långsamt. Han har också varit inne i en dålig somna- och sovperiod (därför är vi lite trötta), men han är faktiskt en supergo liten kille som oftast är glad och snäll.

Han är dessutom väldigt social och är i princip alltid charmig och snäll när vi är iväg.


våran stora underbara, sociala lille kille <3

 



 
 
Sofia

Sofia

13 augusti 2014 12:11

Åhhhh så söt han är :D Vad lik han är din man måste jag säga, inte sett han så mycket men några bilder har du ju lagt upp på er :D

Ja du måste kolla in den sidan, jag blev otroligt glad att jag skulle få ett nytt. Man blir ju så ledsen när man slarvar bort något som man gillar så mycket!

Kramis :D

http://bian.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria olofsson

13 augusti 2014 14:21

Alltså d är så roligt å läsa din beskrivning det är som att du har skrivit om min emil 😘

Vivi

14 augusti 2014 19:57

Hi hi, återigen .. Synd att vi inte bor närmre :(

 
Clin

Clin

13 augusti 2014 21:18

Han är så otroligt söt =) Hans ögon!!!
Usch ja, tiden går rent för snabbt. Tro mig.
Kan knappt förstå att mina varit så små ;)
Nu är de lika långa som mig och har knappt tid med sin mamma.

Julmarknad i travemunde?! Aha har jag aldrig hört. Lubäck (Stavas?!) vet jag har iaf ;)
Kramar

http://emmaclin.blogg.se

 
Madde

Madde

14 augusti 2014 11:28

Det går alldeles för fort! Kan inte fatta att min stora fyllt 18 :P
Du kan köpa boken av mig för 50 kr plus porto

http://www.madelein.se

 
Hanna

Hanna

14 augusti 2014 13:28

Åh! Han har verkligen blivit jättestor!
Aldrig kul med olyckor heller, men skönt att han inte råkat ut för något allvarligt!

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

 
Eleonore

Eleonore

15 augusti 2014 06:52

Åh han är ju verkligen en stor kille nu! Det är så härligt när man börjar se att de har såna starka personligheter med egna viljor men blir såklart jobbigare också när man ska passa upp på dom hela tiden. Olyckor händer ju så lätt men det händer ju så snabbt och oftast slutar det bra ändå :D

Ja det är ju så härligt med bröllop! Är så kul att planera, idag ska jag köpa en bok ja kan skriva upp all planering i samt samla inspirationsbilder, har redan hittat drömklänningen

http://eleonorebk.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

15 augusti 2014 06:55

Kunde inte skriva klart kommentaren men jag har som sagt redan hittat drömklänningen, färgtema och tårta! Blir nog att göra egna inbjudningskort, har köpt stämplat och ska nog beställa en egen monogramstämpel!

Hur är det med er annars? Hoppas ni får en trevlig helg! Kram!

http://eleonorebk.blogg.se

 
ungdomstankar

ungdomstankar

15 augusti 2014 13:26

Men oh så söt!! :)

Sv: Kul jag kunde inspirera någon ;) Vi får påminna varandra att ta tag i det där alltså ;)

http://ungdomstankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Skapa flashcards