MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Halloween-fin

Av Vivi - 28 oktober 2014 20:08

Näst efter julen är halloween min favorit högtid när det gäller att göra fint hemma,
jag älskar att sätta upp små söta skrämmande saker lite överallt
och jag är vääääldigt förtust i pumpor !

Idag fikade jag med finaste vännen K och vi var på ett mysigt lite ställe som heter "På kanelen" i Boarp (ligger strax utanför båstad) och när vi då ändå var just i Boarp blev det lite shopping... fler pumpor bland annat.

  

Ingen halloweenfest för oss i år,
men här hittar ni lite tips på hur och vad man kan göra.


Jag har hittat massa enkla och fina tips på halloween-pynt man kan göra själv.

De flesta tipsen hittade jag på Pintrest.
Nedan hittar ni korta beskrivningar på hur jag gjort årets pynt,
bara fråga om ni undrar ngt!


Jag har karvat en pumpa (läs hur jag tidigare gjort här).

 


Målat med Martha Stewarts färg (svart) & sprayfärg (guld)

 


Gjort en mumie-lykta genom att ta en gammal glasburk, linda den med gasbinda, fästa med en säkerhetsnål, klista på ögon och ned med ett värmeljus, inte svårare än så !

 

 


Girlangerna är köpta på ICA, men fladdermössan har jag gjort en egen mall på och klippt ur kartong, sedan tagit vanliga vita runda klisterlappar (finns att köpa nästan överallt) och haft som ögon.

Spöket ni skymtar på sista fotot är bara silkespapper.

   



#halloween #pumpa #pumpor #fest #tips #maskerad #pynt #höst 

 
 
natalia

natalia

28 oktober 2014 20:40

Tack så hemskt mycket för din kommentar! Det betyder mycket ska du veta!

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

28 oktober 2014 20:43

Tack så hemskt mycket för din kommentar! Det betyder mycket ska du veta!


Åh vilka fina saker :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

28 oktober 2014 20:56

Vad härligt och mysigt! ;-)

Sv: Vad är det för utmaning? ;-)
Blev nyfiken nu .. ;-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

28 oktober 2014 21:27

Vilket fint pynt! Vill också ha. Men vet inte riktigt... det är ju bara jag här. Jag vill pynta för någon =) Får vänta tills jul då smäller det!

puzzelbloggen.bloggplatsen.se

http://byxan.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

29 oktober 2014 00:49

Jag gillar halloween också. Mest för att man kan pynta med så mycket prylar. ;)

SV: Tack för din kommentar! Känns på nått vis som jag ibland lättare kan öppna mig på bloggen, lättare än i verkligheten. :p kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
JoHaNNa

JoHaNNa

29 oktober 2014 18:49

ohh vilka härliga halloween dekorationer du gjort :)

ohh ja, denna historien med magen känns som den aldrig kommer till ett slut :( får hålla tummarna att det blir bättre med denna gynekologen :)

jodå, det är bara bra annars :) dock lite ensamt här i stor staden utan några vänner men överlever ändå :) hoppas allt är bra med er oxo :)

kramar

http://johannaspratstund.blogg.se

 
Clin

Clin

29 oktober 2014 19:40

Så skoj =) Jag har faktiskt aldrig firat halloween. Tror aldrig jag ens varit på någon halloweenfest och klätt ut mig och så.
Tycker det är mysigt med pumpor, så det har jag gjort något år.
Du verkar ju rent galen ;)

Får väl komma igen när det är jul ;) Om jag orkar :P Förra året julpyntade vi inget alls här hemma. Hade ingen julkänsla alls
Hoppas allt är bra med dig =)

http://emmaclin.blogg.se

 
chris

chris

29 oktober 2014 23:20

vad kreativ du är! Så mycket fint!

Sv: Tack! <3 Hans bror Johan vart jagad av mopeder och hade fel på hjärtat så det stannade. Min kompis Martin tog livet av sig i sommras. Så alldeles för unga och tragiska händelser :/

http://chriisss.blogg.se

 
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

30 oktober 2014 10:29

Oj, då har du pyntat en hel del ser jag. Är blir det inget alls, fast det hade ju vart kul att skära ut i en pumpa och göra en lykta.. hmm. Får se om det hinns med;)

Nej att försöka fixa en liten fest så i smyg var inte lätt. Men tillsammans med syskonen och mamma och brors tjej så fick vi till det bra trots allt:) Och det är värt lite slit för att få pappa glad.

Haha, men ofta letar jag fel i mina foton för att se saker att förbättra och kunna öva på för att bli bättre. Men nu de senaste fototillfällena har jag inte haft så gott om tid på mig utan allt har bara stressats igenom och då blir det inget vidare hihi.

Puss och kram

http://sessie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards