MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2014

Av Vivi - 30 november 2014 09:00



 


GLAD FÖRSTA ADVENT !!!!

Glöm inte att tända lus, dricka glögg och äta MINST en pepparkaka idag !

  

Själv börjar jag dagen med hotellfrukost ...

LYX !


Av Vivi - 29 november 2014 09:30


Idag är jag iväg heeeela dagen och unnar mig lyxen att bo på hotell med fina Videhexan !

Vi ska nämligen på Walles familjeevent i Malmö och passade på att ta ett förmånligt erbjudande på hotell.


 


Det ska bli supertrevligt att få gå på event och träffa blogg event, men extra trevligt att få umgås lite extra med Videhexan! Vi ska prata, dricka vin och ha allmänt mysigt.

Småbarnsmorsor gone wild ...

Hi hi hi

Hoppas ni har en riktigt bra helg nu med !!

Kram på er alla fina !

Av Vivi - 28 november 2014 20:11



       

Av Vivi - 28 november 2014 11:00

De finns de som ger ibland

De som nästan alltid ger något , minst ett vänligt ögonkast.

De finns de som aldrig ger av princip och de som tror att allt ihop är organiserad brottslighet.

Tiggarna är de där människorna som många skyndar förbi på gatan, som de undviker att se i ögonen för att själva undvika att väcka det dåliga samvetet.


Nästan alla har en åsikt om tiggare, men hur många vet vad de faktiskt går igenom eller vad de har gått igenom ??

Min personliga åsikt är att man ska vara försiktig med att dömma, människan på gatan kan vara närmare dig än du tror. Det finns massa olika sorters människor som tigger och alla har en egen historia, en egen anledning.


Jag ger! Ibland pengar, alltid en blick och oftast ett leende.

Jag har en kvinna utanför ICA som jag fått lite kontakt med och hon brukar få en liten slant, men hon har även fått kläder och mat, hon har en liten knagglig lista som jag försöker hjälpa till att bocka av. Hon är alltid rar och tacksam för allt hon får.


De som inte ger av princip -okej, eran ensak.

De som inte ger pga organiserad brottslighet - tror ni verkligen det är så ? Tänk efter ... det är inte mycket pengar de får ihop på en dag och även om "bossen" får pengar från flera så ska dessa personer inhysas och få iaf det nödvändigaste ...det kostar !

De som dessutom sett tiggare hoppa in i fina bilar etc etc etc .... hur vet ni att det inte är en vänlig själ eller faktiskt någon anställd på t.ex flyktingförläggning eller liknande som hämtar dem ? Återigen ... man får inte mycket pengar när man tigger i den kontantlösa samhället.

Visst kan det förekomma, men jag tror det är sällsynt.


Bara en liten tanke ....

Om du ger eller inte ... det får du själv bestämma, men jag kan tycka att man kanske ska tänka till ordentligt varför och inte bara köpa argument från pressen/facebook/lösa bekanta.

Det är min åsikt!

Vad är din ?


 



Av Vivi - 27 november 2014 20:04


     


Som ni ser på fotona har jag smygstartat,,,,

Jag är ju borta i helgen så jag har börjat göra jul här hemma redan denna veckan.

Jag vill alltid att allt utom granen ska vara uppe på första advent,

det är egentligen då jag också först dricker glögg och äter pepparkakor ....

fast det fuskar jag med nästan varje år hahahaha.... iaf pepparkakorna.

Hur gör ni ?


I morgon blir det två fikor och lite förberedelser inför helgen i Malmö och familjeeventet.

Ska bli jätte spännande och kul att komma iväg.

Hoppas nu bara att min täppta näsa förblir en täppt näsa och inte kulminerar i en manlig förkylning ....



Av Vivi - 26 november 2014 12:00


A real woman

has curves

is skinny

has muscles

is whatever the hell she wants to be


Ett jättebra citat som jag håller helt med om.

Sedan ger media en bild av att kurvor innebär att man har lite bröst och rumpa, men ett BMI på typ ...18 ! Så därför tycker jag att musikvideon nedan är så jäkla härligt eftersom den visar upp en typ av kurvig kropp som man sällan ser i media idag.

Jag tycker inte heller textraden "skinny bitches" är optimal för det är klart att man är jättefin när man är naturligt smal också.


Jag tycker dock vi behöver fler sådana här videos och jag ÄLSKAR låten.


För er som såg programmet "Historieätarna" på kanal 1 i måndags 

(ett av de bästa programen som har sänts NÅGONSIN, se det!!),

visst kan man twista loss till denna låten !!!

  

#sund #kroppsideal #musik #allaboutthatbase 



Av Vivi - 25 november 2014 14:46


Ser ni detta perfekta lilla huvud....

 


Igår fick det i ett jack i sig !!!!

Jag var på jobbintervju när maken ringde, jag svarade inte under intervjun, men direkt efter och då fick jag veta att våran lillfis hade trillat in i bokhyllan. Det blev ett litet jack och en JÄTTE-bula. Man kan lugnt säga att det gick fort hem i bilen. Vad fasen ska ungarna gå och slå sig för!!

Vi är ju två vuxna hemma oftast och har stenkoll (för mycket koll egentligen) och ÄNDÅ hittar de där små liven den svåråtkomliga vassa kanten under den millisekund man vänder bort huvudet eller är 2 meter bort ....

Gahhhhh

Som tur är så har allt gått bra, han verkar faktiskt inte ha fått några andra men än en bula. Måste återigen berömma personalen på 1177 som är så pedagogiska och talar om precis vad man kan göra och titta efter!


Idag har jag en riktig lyxdag!

Först har jag varit hos frissan och nu sitter jag här i min ensamhet (Emil & Thomas är med Emils farmor) vid datorn efter att ha både dammsugat & våttorkat golven. Ska snart ta en liten promenix och ta fram lite av julsakerna. Underbart att få fixa till både sig själv och hemmet i lugn och ro.

När börjar ni julförberedelserna hemma hos er ??


Nyklippt, joho .... det syns visst ... eller ??

  

 




Av Vivi - 24 november 2014 13:00


2008

           


2009

       


2010

       


2011

               


2012

         


2013

         

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards