MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Lillfisen ska flytta ....

Av Vivi - 11 november 2008 08:46

Allt skedde så fort, vi fick ett mail i helgen från en kvinna i Sthlm som var intresserad av vår lille kille. Vi pratade på telefon i söndags och faktiskt en stund via webkameran och hon vill ha vår lille kille.

Jag har varit ganska hård med att vilja träffa de som ska köpa katten först  men iom att vi pratade så mycket känns det helt okej. Det är något som bara känns helt rätt när det gäller köparen. Hon är förtidspensionär och är handikappad, hon har två barn i tonåren.

Hon vill ha lite sällskap när hennes barn inte är hemma och det känns som om Amadeus kommer få en massa upmärksamhet och kärlek hos dessa människorna. Det känns fortfarande lite tungt att sälja honom men tre katter blir för mycket här hemma... Handpenningen är redan lagd och hon fick en liten rabatt på 1000:- för att han nu är 14 veckor gammal. Så nästa måndag ska vi försöka hinna med besiktning på båda ungarna och så kommer hon och hämtar dem redan någon gång i nästa vecka.


Jag måste också berätta en rolig sak som hände i Lördags...

Jag skulle ge katterna mat och jag var rätt trött/övertrött efter Ullared. Våran burk med kattmat står över kyl & frys och sedan kommer en köksbänk och sedan spisen. Min sambo stod och stekte köttfärs till sig själv och jag lyckades på något sätt välta burken så det kom kattmat över hela golvet, bänken och ....spisen ... pojken fick köttfärs kryddad med Royal Canin *skrattar* Jag gjorde verkligen allt för att hålla mig för skratt för han var trött och hungrig och tyckte inte det var kul att få kattmat i köttfärsen men det var så svårt ...*asg* Hade vi haft det på film hade vi kunnat tjäna massa pengar på det! :)   

 
 
malin-helena

malin-helena

11 november 2008 20:53

haha...den där köttfärsinsedenten låter sjukt kul Jag hade nog ioxå haft sårt att hålla mig för skratt. :P

Jobbigt att måsta sälja en kisse, men 3 katter är mycket det. Speciellt om man bor i lägenhet..

Jag hade samma problem när jag tog körkortet med. Teorin tog sååååå lång tid! Och tråkigt är det :P men skönt när det är klart. :D har du bokat någon tid för något prov än? :)
Jag hoppas med jag får jobbet, så klart. ^^ Känns som att det borde vara min tur nu, att få jobb. jag har sökt runt en 20 jobb tror jag... *suck* men man ska ju inte geupp. :P

http://malin-helena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards