MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2011

Av Vivi - 30 juni 2011 10:57

Kommer ni ihåg om att jag pratat om att göra om i en liten del av vår trädgård ?

Vi hade ett hörn med murgröna som vi nu har rykt bort och vi ska bara ha lite fin dekorationssten och ett vattenspel där, men oj vad svårt det var att hitta!

Dammar finns det mycket av , men vattenspel var värre och de vi hittat de kostar en rejäl slant.

Jag är dessutom lite kräsen för visst finns det många fina fontäner och granitstenar, men det känns så .... vanligt    

Jag är sugen på att ha något lite japansk-inspirerat vattenspel, gärna med bamburör.


Denna butiken hade vackra japanskt vattenspel och även i granit som var fina!


Foto: www.gardenaquatica.com


Detta är favoriten:



En prisvärd favorit är denna från Jula, bara 895kr !

Dekorativ trädgårdspump


....eller detta klot med lampa i för 995kr 

Klotfontän


Har ni något bra förslag ?

Nu har vi köpt ett vattenspel,ett helt perfekt & prisvärt vattenspel !!


När vi började kolla efter vattenspel hittade jag ett som jag blev helt kär i,

tyvärr var det exemplaret vi kollade på trasigt, butiken kunde beställa, 

men det skulle ta lång tid och bli dyrt.

Nu har vi på vattenliv.nu hittat det vi behöver för att göra ett likadant

och det blir mycket billigare, jag är sååå nöjd!!!

Lovar att visa er resultatet, men så här kommer det se ut :



 

UPPDATERING ....

Här har ni resultatet, för mer inlägg se kategorin "inredning & utredning " till höger ------>

       

Av Vivi - 30 juni 2011 10:32

Varm utan att bli för varm, svag bris, kvittrande fåglar, god mat & dryck och ett härligt gäng som bjöd på många skratt !

Det var min kväll igår, jag hade en urmysig kväll med tjejerna på jobbet. Vi spelade lite äventyrsgolf och avslutade med en god middag ute i den härliga sommarkvällen. Även om jag är lite trött idag, så är det inga problem att jobba för man lever på den härliga energin från gårdagen!


En lika ljuvlig kväll i Juni 2010

 

Jag hade väl hoppats på en liknande kväll ikväll eftersom jag skulle träffa några vänner, men tyvärr får jag ställa in det.

Jag är rätt trött efter denna veckan och fortfarande lite orolig för katterna, känner jag hade behövt vara hemma och ta hand om dem ikväll.


Det får bli en kväll med kattduschning, pälsborstning och fjäsk!   

   



Av Vivi - 30 juni 2011 08:30

Dagens tillbakablick:

Idag är det precis ett år sedan vi begravde mormor, precis 10 dagar innan vårt bröllop.


Dagens tips:

Till er som gillar att läsa, CDON.COM har just nu erbjudande på pocketböcker,

3st böcker för 99kr !


Dagens önskan:
Jag vill till Gekås och handla filt, bolero, Zumba och annat mysfintnyttigt !!!
Det är bara pengarna som saknas... och de är ju ganska viktiga...

Dagens åsikt:
Nu är det uppe för diskussion i riksdagen om lokala vintillverkare ska få sälja direkt till kunder, dvs privatpersoner. Jag förstår inte varför detta inte redan är tillåtet ?! Vi ska väl tvärtom vara stolta och stötta de få svenska vintillverkare vi har, lokalproducerat är väl aldrig fel !   

Dagens katt:

Funny Pictures - Cats Spare Mouse
see more Lolcats and funny pictures,


Av Vivi - 29 juni 2011 15:12

Angående förra inlägget,

här är ännu en anledning att älska katter !

Av Vivi - 29 juni 2011 13:15

Nu blir det mycket kattsnack här, men ni får stå ut lite till   


Jag berättade ju för er om veterinärbesöken och hur illa jag tog vid mig.

När vi åkte därifrån utan Athena satt jag tyst och grät där bak i bilen och det skämdes jag lite för, jag skämdes för att jag inte "borde"  reagera så starkt.

Men varför egentligen? Varför är det inte helt okej att känna så stark för ett "husdjur"? Varför anser vissa att speciellt en katt inte är värd de känslorna ?


Jag umgås med mina katter varje dag. 

De hälsar mig välkommen hem, de väcker mig på morgonen, de tigger godis & uppmärksamhet, de är kelna & tacksamma, det händer att de hoppar upp i sängen och tröstar mig om jag är ledsen och de behöver mig.

Visst händer de att de kräks hårbollar, får fnatt och rusar runt i huset, välter ned saker osv., men de är ändå mer än bara husdjur, de är familjemedlemar!

Familjemedlemar som jag (om vi nu ska vara ärliga och det har jag hört att man ska) träffar oftare än närmaste familjen!


Egentligen är det inte så konstigt att jag och så många andra kattägare älskar sina katter så oerhört mycket.


Kelna, knasiga, självständiga och alldeles alldeles underbara !

       

        




Av Vivi - 29 juni 2011 10:45

Jag har hört så mycket gott om denna filmen ,

men egentligen var jag bara lite halvsugen på att se den.

Ändå hyrde jag den häromdagen

och jag måste verkligen säga att den var värd sina pengar.



Det var en riktigt bra film,

inte särskilt dramatisk eller spektakulär, bara väldigt bra.

En historia som handlar människan bakom kungarollen.

Att min favorit Helena Bonham Carter speler en av huvudrollerna gör ju inte filmen sämre direkt.  

Fyra tassar av fem !


Knuff


Av Vivi - 29 juni 2011 08:45

Tack så jättemycket för alla gulliga kommentarer   jag känner mig inte som världens sämsta matte längre !

Det är otroligt skönt att ha Athena hemma igen, hon äter & dricker som hon ska och verkar må bra.

Hon har just nu ett litet Elvis-leende hela tiden eftersom ena huggtanden är bortplockad och hon är lite lite svullen, mattes sötis !


Det är nästan så att Angelique mår sämre just nu för efter ett dygn så undviker hon fortfarande Athena & fräser så fort hon är i närheten.

Jag ska försöka duscha Athena för att se om det kan hjälpa att få bort sjukhusdoften eftersom jag tror det är den Angelique reagerar på. Hon reagerar inte så lite heller när hon väl sniffar, då börjar hon hulka och dregla, en reaktion jag aldrig sett förrut. Athena bara tittar på henne som om hon tänker "sååå farligt är det väl inte".


Hade helst varit hemma med mina små katter idag, men det är ett viktigt möte på jobbet & dessutom personal-aktiviteter efter jobbet. Fullt upp idag med andra ord, men min älskade make skulle nog ta sig hem lite tidigare.


Mattes lilla Elvis   

 



Av Vivi - 28 juni 2011 15:05

Bonprix skickar ut en massa specialerbjudanden på min mail,

farligt !

Har spanat på en bikini där ett tag och nu hade de sänkt priset på sina badkläder + att de hade fraktfritt med koden 99107.

Detta gäller endast idag så passa på !!


Min !!   Hoppas den passar nu också !

Halterneckbikini, A-kupa

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards