MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Ta en Caiprihinia vettja´ !!

Av Vivi - 15 januari 2009 10:35

Okej jag ska lägga ut receptet på drinken också :P

Jag läser en pocketbok som jag snappade åt mig på vår bokbytarkväll (se tidigare inlägg) som heter Caiprihinia med döden. Den handlar om en kvinna som tycker hennes liv går i spillror när hennes sambo lämnar henne, samma kväll detta händer knackar det på dörren och där står döden som hamnat lite fel. Detta blir början på en vänskap med den mest besynnerliga döden som besynnerligt nog verkar vara en alldeles perfekt man som är trevlig att prata med och jag laga jätte god mat.


Har precis börjat läsa denna bok och när jag är klart kommer ni få en liten "recention" men än så länge verkar den väldigt lovande ...

Jag har precis pratat med min samtalspartner och hon hinner inte träffas idag, passar faktiskt rätt bra då jag ahr rätt ont i magen och skulle vilja fila på kvällens tema lite själv innan jag träffar tjejerna. Vi får träffas nästa vecka istället och lägga upp planerna för sexträffarna :) Ska bli jätte roligt att prata sex med de unga tjejerna!

Hmmmm...har inte ätit ngt idag ....vaknade med pojken vid halv sju och höll honom sällskap med ett glas jucie, sedan trillade jag ned i sängen för att läsa lite ...råkade somna och vaknade av att mamma ringde ...Oups!

Ska se om jag kan hitta ngt ätbart i köket... inte det lättaste idag kan jag meddela.



 
 
Margita

Margita

15 januari 2009 14:51

Tack för rådet att hålla mig till de vettiga, det ska jag göra och försöka att inte lyssna eller ta åt mig av alla dessa besserwissrar!
Jag har ju själv hamnat i klistret nu......fast jag vet inte hur officiellt det är, man blir ju livrädd för att säga nånting.....sjukt! Men jag skiter i det, vi måste ju vara öppna om saker så vi vet vad som händer med vår ras (sibbarna alltså). Agnes pappa har början till HCM.....:-( Så där kanske min avel faller......fast jag läser på och det finns en liten chans och då gäller det att Agnes är frisk, inte avla på henne förrän hon är 2 år och hitta världens friskaste hanne med någorlunda frisk linje ;-) Men alla tycker inte man kan göra så och gör jag detta så får jag vara beredd på att bli stämplad......skit......

http://mareli.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards