MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

BANZAIIIIII

Av Vivi - 9 mars 2009 11:44

Igår bytte vi lakan i sängen, detta är något som inte bara uppskattas av oss utan framför allt av våra katter...igår blev det dubbelglädje eftersom vi tvättade lakan också ... OCH hade äntligen fått tag på en sängkappa till vår klösbräda...jag menar säng! :D


1) Sängkappan skulle på ....detta var inte det lättaste då vi först skulle vända och vrida för att ta reda på vad som var fram & bak, samt hur det skulle sitta på madrassen. Dels för att för varje vridning fick vi lyfta ned en Angelique och när hon var nedlyft fick vi lyfte ned en Athena och så höll det på... Matte såg ju att Husse höll på att bli tossig så det var bara att lyfta ut de små livet och stänga dörren till sovrummet vilket INTE var populärt....det kom avgrundsvrål från andra sidan dörren och Angelique jobbade verkligen på att ge oss maximalt dåligt samvete.


2) På med lakan ... Angelique ÄÄÄÄLSKAR att krypa under underlakanet...det är ju bland det roligaste som finns så det blir oftast ett lakan som är fint sträckt men med en bula i mitten som rör sig..ut med katt och gör om!


3) lakan...detta är ju det sötaste..Angelique brukar nu varje gång vi viker lakan, sträcker lakan, gör vad som helst som innebär att det finns en bit tyg som hålls mellan mig & husse, kasta sig huvudstupa och utan tanke på risker ned i havet av tyg! Igår så hon så otroligt lustig ut när vi skakade vår dubbeltäcke och helt från ingenstanns ( läs sängen) kom ett styck katt flygandes, hon likande mer en sådan där flygande ekorre än en katt!


De är för lustiga de små liven !!!

 
 
Zandra

Zandra

9 mars 2009 12:40

Haha, våra katter älskar också att "hjälpa till" med bäddningen.

Lite kort info om Tribal: Uppkom i USA på 60-talet. Har influenser från Flamenco, indisk dans och till viss del klassisk orientalisk. Skillnaden mellan Tribal och orientalisk dans är att Tribal är mycket kraftfullare. När man står på scen är det inte för att vara söt och behagande som i klassik orientalisk. Här intar man scenen bestämt. De i publiken har tur att man vill visa sina moves och superkrafter för dem. Ungefär så ^^
Jag dansar två olika typer av Tribal. Dels ATS (American Tribal Style) Som är den ursprungliga Tribal. Där bygger allt HELT på impovisation. Det är jättekul för då kan man dansa med andra tribal-dansare man aldrig träffat förut och det ser ut som att man har en väl intränad korreografi.
Jag dansar också Tribal Fusion som är den stilen Rachel Brice kör. Det är en nyare variant av Tribal.

Uhm.. Blev inte så kort det där ändå ^^

http://drak.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

9 mars 2009 17:46

Hahahhohohihi!!!! Jag skrattade högt när jag läste ditt inlägg. Igenkänningsfaktorn var hög men mina har aldrig flugit som ekorrar, däremot varit några slags ormar som rör sig under täcket när man försöker bädda. Haha
De är verkligen jätteroliga!!!!

http://mareli.blogagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

13 mars 2009 14:09

Ville bara kika in och säga hej!
Kom via Alvprinsessan, eller Zandra.
Jag har assistans med bäddningen nästan varje dag!
Det går ju så mycket fortare när man är två som hjälps åt...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards