MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Morgonrutiner

Av Vivi - 16 mars 2009 09:56

Detta är egentligen ganska intressant, vad har folk för morgonrutiner ??? Hur mycket tid behöver ni på morgonen och till vad??

För de intresserade och ointresserade ser det ut ungefär så här

hemma hos oss:


Jag är en person som behöver lång tid på mig föratt vakna till, samtidigt är jag ganska morgontrött så jag vill ju inte stiga upp FÖR tidigt :)

Min morgon börjar normal med att klockan ringer 06.20 ..pojken fumlar i mörkret och trycker på snooze, det känns som om katterna bara legat och väntat på det där för oftast hoppar en liten Angelique upp i sängen (ibland högljutt purrandes *bästa sättet att vakna på*) och nosar matte på nosen 

- Hallååååå matteeee....vakna! Matte matte matte matte ...pprrrrrrrrrr.....

Oftast är det min pojke som släpar sig ut till badrummet först medan jag

a) ligger kvar och myser eller b) ligger utslagen som en död sill!

Jag brukar sedan vid en lite för sen tidpunk (det är allt från 06.35-06.45) få tillgång till badrummet där toalettbestyr och dusch är obligatorisk.

Sedan kommer insmörjning av nästan hela "lilla" mig för att förhindra att jag blir allt för lättantändlig (torr som fnöske ..ha ha) och en litet halv engagerat val av kläder, valet av kläder känns faktiskt inte lika viktigt i en sällan besökt reception som i en butik men ren och prydlig ska man vara!

Detta brukar jag ha hunnit med lagom till 07.00-07.05 då jag sätter mig ned vid dukat frukostbord och tvingar i mig två mackor och ett glas c-vitamin (måste ha min c-vitamin med järn med svartvinbärssmak, mååååste).

Äta tar allt från 10-15 min.

Sedan är den finjustering av kläder, borsta tänderna, borsta håret och lite smink som gäller. Smink är jag väldigt sparsam med, men jag hade inte kunnat vara utan min ögonbrynspenna från HM och min underbara mineralfoundation från I.D *lovelovelove*, mascara & ögonskugga blir det sällan!

Tulta ut i hallen, förhindra en rymmning av katterna osv blir väl vid 07.30-07.35 och sedan bär det iväg till sambons jobb, lämna av honom, köra till mitt jobb och där brukar jag vara på plats ungefär 07.50-07.55

Sicken detaljerad beskrivning *skrattar*

Jag hade velat ha mer tid på morgonen, laga kanske lite gröt till frukost och sitta en halvtimma men jag orkar inte gå upp så mycket tidigare *tröttis*


Hur ser eran morgon ut? Några roliga vanor?? Kan inte vakna utan kaffe??


 
 
Sanne

Sanne

16 mars 2009 11:32

har ju lite oregelbundna arbetstider. Idag är jag ledig och började "återupplivningsförsökett" vi 06 när makens väckarklocka började föra oljud ;(
Sedan somnade jag och Ludde om och vaknade i mer rimlig tid runt kvart över sju. Kliver upp vi 7:30 och hasar runt ett tag i morgonrocken, dricker en kanna te och en macka till. Tidning. Vid niotiden vill Ludde gå ut och då går vi en kortare runda.

Sedan brukar jag av någon outgrundlig händelse hamna vid bloggen *fniss*
Ha en bra dag!

http://zephyren.wordpress.com

 
malin-helena

malin-helena

16 mars 2009 12:09

Det var en väldigt fin beskrivning av morgonrutinerna det. ^^
Mina rutiner är så olika eftersom att jag ibland börjar klockan 08.00 och andra dagar 15.00 Så rutinerna har inte kommit in ännu.

Ja, min kropp har fått sig en ordentlig chock nu de senaste dagarna. Men det är ju som du säger, man vänjer sig och kommer in i det så småning om. =)

http://malinhelena.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards