MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

fackit facket

Av Vivi - 17 mars 2009 09:00

Jag kan visst inte riktigt sluta med min stygga små svenskengelska ordvitsar :P

Jag har länge  funderat på att gå ur facket men det har inte blivit av. Inte för att de egentligen gjort mig missnöjd men det verkar alltid som att det blir så krångligt när jag säger att jag jobbar för ett bemanningsföretag.

När jag blev anställd av manpower hörde jag av mig till Handels och då pratade jag med en tjej som tyckte jag skulle stanna kvar i Handels, eftersom man arbetar på olika ställen som uthyrd och jag kunde ju lika gärna hamna i en butik som i en växel tyckte hon.

Så jag stannade...

Sedan märkte jag ju att chansen att hamna i butik var = noll, så då tänkte jag säga upp mitt medlemskap igen. Jag mailade och ingenting hände på flera dagar tills telefonen ringde, de tyckte att jag/övertalade mig , skulle BYTA fack men inte gå ur och skickade hem blanketter på detta. Jag bytte  inte fack för just då blev jag varslad.


Efter mycket om och men har jag nu IGEN mailat och bett om att få säga upp mitt medlemskap eftersom jag ärligt talat, inte tycker jag har ngn nytta av facket. Jag får då veta att jag MÅSTE RINGA för att få de blanketterna, mycket viktigt att ta det via telefon!

Jaha, skriver jag, det var ju dumt eftersom jag sitter i en telefonväxel de tider de har SIN växel öppet.

Tillbaka får jag svaret: "Sitter du i en telfonväxel ska du inte vara med i handels, jag skickar blanketter"

Jaha så efter alla försök att gå ur och jag har antingen blivit övertalad att stanna eller bara byta så blir jag nu i princip utkastad...

Lade ni dessutom märke till att det plötsligt inte var så nödvändigt att ringa heller ....

Lite trött blir man !!!! :)


 
 
malin-helena

malin-helena

17 mars 2009 13:30

Uuuuuff! va tråkigt och jobbigt det ska vara med allt sådant där. Jag ska bara gå med i a-kassa nu. Skiter i facket..
Men dom beter sig ju ganska lustigt, undra om dom ens pratar med varandra och går efter samma regler och principer. :P man brukar ju alltid få olika svar varje gång man ringer. :P

Lakshmi är en hinduiskguddina. Hon står för framgång, rikdom och kärlek. :)
Jag känner mig nära till hinduismen, (har ju gått ifrån kristendommen helt). Så jag har funderat på denna tatuering ett bra tag nu. :)
Sedan tycker jag bara att hom är mycket vacker med. :)

http://malinhelena.blogg.se

 
Sanne

Sanne

17 mars 2009 17:03

Nä facket (kommunal) är då inget för mig. Med lite skinn på näsan och lagom mkt diplomati klarar man sig ändå.

http://zephyren.wordpress.com

 
Zandra

Zandra

18 mars 2009 10:33

Haha, ursäkta uttrycket, men vilka idioter! ^^

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards