MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Bitten by a bedbug

Av Vivi - 15 april 2009 07:58

Ni vet det där engelska uttrycket  "don´t let the bedbugs bite you", jag ahr alltid undrat vilka dessa bedbugs är och vad händer OM man blir biten...


Igår vaknade jag  och kände att det klia det på foten som attans, klädde på mig & såg ett liiitet bett, inte så farligt. I går eftermiddag när jag kom hem ser jag ett till på ryggen och en bett vid knävecket och det vid knävecket klia det som tusan och blev större hela tiden....nu är det väl som en femkrona ungefär... va in i pipsvängen???


Frågan är nu om det är en bedbug eller ngt annat elakt litet kryp som bitit mig. Igår tvättade jag både kläder och sängkläder för säkerthetskull...vet inte om det var ngt som följt med in från en av våra skogspromenader. Katterna verkar iaf helt oberörda, det är bara jag som nu ibillar mig att det kryper i hela mig ....just nu kliar det överallt! Ishh....

 
 
Zandra

Zandra

15 april 2009 16:20

Det finns ett litet kryp som kallas kattloppa. Vet inte vad det heter egentligen. Har man katter som går ute kan de ibland ta med såna in i pälsen och lägga dem i sängen när de sover där.
Denna loppan lever egentligen på möss och råttor. Om katten fångar en mus eller råtta kan den få med sig loppor i pälsen. Men loppan trivs inte på katter och hoppar av i sängen för att leta ett nytt byte. Sen kommer en varm människa och lägger sig där och loppan provsmakar människan. Ofta flera bett. Men den trivs inte på människor heller och stannar därför inte på oss. Men man får små röda bett som kliar som attan.
Men nu går väl inte dina katter ute.. Men det kan ju vara något liknande kryp kanske =)

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

15 april 2009 16:21

Biologen Zandra har talat. Haha!

http://drak.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

15 april 2009 21:38

hihi...ursäkta;-) när jag var au-pair i USA på "stenåldern" (70-talet) så sa de: good night and don´t let the bed bugs bite. Men biten blev jag ändå - av något på min högra stortå som sen dess är delvis domnad....:-) mycket konstigt det finns!!

http://mareli.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards