MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Skönhets-tips!

Av Vivi - 15 april 2009 10:06

Nejnej....jag ska inte GE skönhets-tips jag BEHÖVER !!


Japps....jag ska ju på bröllop i början av Maj och ser jättemycket fram emot detta!

Jag har en klänning jag planerar att ha som är silvrig och utan axelband... måste bara prova den och se så att jag faktiskt kommer i den fortfarande. Sedan ska frisyr bestämmas, mitt hår går ju och göra en del med men jag tänker minsann inte lägga pengar på att gå till en frisör så det blir en egen kreation förmodligen en knut av ngt slag och kanske en blomma...

Smink...den biten är lätt...sminkar alltid mig själv & jag gör det ärligt talat rätt bra om jag får säga det själv!

 Ansiktbehandlingt ska beställas & göras i slutet av april...


Vad behöver jag för hjälp då ....

Jo! Mitt hår känns aldrig riktigt nytvättat, det lägger sig direkt!

Hur får jag volym som håller sig emd det långa hår jag har??? 

Har ni ngt annat bra skönhetstips??? Jag pratar sällan mode & skönhet här i bloggen men ibland är det lite roligt att anstränga sig lite extra! 



 
 
malin-heléna

malin-heléna

15 april 2009 12:40

ååhh åhh, jag vill vet med!!! Hur man får längthåt att inte lägga sig platt på huvudet. Jag brukar köra tuppering, men det sliter ju så förbaskat mycket på håret.. Så något mer skonsakt sätt hade jag varit bra.
Fast jag har ju iofs rätt mycket volym i mitt hår redan, men det duger inte. :P

Jag har inte jobbat något, varken igår eller idag, så jag vet inte hur det går ihop med detoxandet. Men det visar sig i morgon när jag jobbar kväll, kvällen som är jobbigast... Men jag hoppas det går bra, för jag har redan gått ner ett kilo. :) Det är ju lite roligt.
kram

http://malinhelena.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

15 april 2009 13:32

Har sett en del som våfflar underhåret närmast huvudet för att få lite volym.. det syns alltså inte men lyfter lite. Testa

 
Zandra

Zandra

15 april 2009 16:16

Puh.. Du skulle GÅ på bröllop alltså. Trodde jag missat något stort här ^^

http://drak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sanne

15 april 2009 21:39

Jag brukar ha i rätt mycket mousse i handdukstorrt hår. Sedan blåsa med huvudet neråt och helst kallblåsen. Precis när allt är klart så fram med sprejen och spreja försiktigt i hårfästet, en bit i taget. Tar man för mycket (har gjort det) så finns risk för "övervintrad hårdrrockare med svinto) alternativt Elisabeth vad.hon-nu-heter som var med i lets dance..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards