MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

På böljan den blå hejhå hejhå

Av Vivi - 16 april 2009 15:36

Hur länge sedan var det nu, jag tror det var 03/04 ngn gång ...

Jag och min kompis Matilda hade klarat intervjuerna och skulle på utbildning för Cunard-rederiet... ut på båt som stewardesses! Vi kom inte samma grupp tyvärr, jag gick först tre veckor och sedan skulle hon gå tre veckor .... Jag hamnade påett av carnival sensations skepp ...


Guuud vad solen stekte, vi hade en hel timmes rast tills nästa lektions tillfälle och vi hade kastat oss över personalens soldäck.


-Amanda, shouldn´t you use som sunsceenlotion, you will burn!

- It´s ok ...it´s only for an hour...


Oj vad bränd den bleka engelskan blev bara på den timman, hon fick solsting och smörjas in med aloe vera varje timma.

Kvällarna & nätterna var nästan bäst, då vissta man att man hade flera timmar till man var tvungen att gå upp till nästa lektion, vi gick uppp runt 05.30, men vem behövde sova, vem kunde sova!!

Peronalbaren var alltid full utav folk, bartendern gillade mig jag fick alltid jätte goda och väääldigt billiga margaritas av honom...


-Hi ....

-Hi Darling, you look good to night, one frozen margarita coming up!


Ibland blev det en corona på personaldäcket istället, tittandes upp på stjärnorna, vi blev alltid lika hänförda...ingen stanns fanns land, horisonten borta, bara ett oändligt mörker med massa blinkande stjärnor. Vi drack nästan varje kväll, inte konstigt att det finns så mycket alkoholister bland båtpersonal på stora fartyg.

När vi var i land i Mexico, Cozumel, så brukade vi ha några timmar på kvällen där vi kunde gå på den lilla puben i hamnen, det blev rena discoteket med all personal och den höga musiken, ett tak men bara väggar kring baren, den ljumma karibiska luften strömmandes in för att ge lite svalka när vi dansade skjortan av engelskorna.


Philip, den snygga fransmanne jag hade en fling med...

Amanda, den underbart galna engelskan

Linn, den enda svenskan förrutom mig

Den äckliga mansgrisiga läraren vi hade (var så taskigt mot mig i klassen och berättade på fyllan att det avr för att han var attraherad av mig och inte ville de andra skulle förstå det och tro att han gav mig fördelar)

Brandon , kanadensaren, det var en kväll/natt att minnas, kärlek vid första ögonkastet men omöjlig, vi lämnade inte ens några kontaktuppgifter till varandra....

Ljumma, vackra nätter, hårt jobb, goda drinkar, vackra stränder och massa otroliga upplevelser, det var min tid på haven.


Denna tiden var underbar, utbildningen. Hård men full av roliga minnen och härliga karaktärer...akta er för italienska officerare säger jag bara! :)

Tyvärr slutade inte historien lika bra som den började men det tar vi en annan gång :) ....

 
 
Zandra

Zandra

16 april 2009 16:22

Wow! Vad häftigt! Jag blir också alldeles sugen på att ge mig ut på äventyr när jag läser det här =D

http://drak.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

16 april 2009 18:46

Helt rätt tjejen...det är en siames/birma och helt underbar. Just nu har han åkt till min son....första gången på massor med år som han inte är här hemma...jag saknar honom redan. Vet i sjutton om jag kommer att kunna sova i natt utan katt.
ha det gott och din berättelse var intressant...väntar på forts.'
KRAMIZZZZZar

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 april 2009 19:44

hihi. Det där med att tro att man inte behöver smörja in sig har man gått på några gånger..Solen tar ju inte om man bara går i solen!!! Efter den gången hade jag brännt båda fötterna och ansiktet och hårbotten mitt på huvudet. Det gör ju så ont också!!!hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
sanne

sanne

20 april 2009 19:51

Oj vad spännande! Och dessa underbara Mexikostränder med korallsand som inte bränns..*suckar* Och jag blir sugen på PinaColada *suckar djuuupt*

http://zephyren.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards