MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Mina prinsessdrömmar, mitt drömbröllop!

Av Vivi - 22 april 2009 10:59

Söta bloggkompisen Zandra (har en massa roligt i sin blogg) föreslog för ett tag tag sedan, eller var det en utmaning ;)  , att jag skulle skriva om mitt drömbröllop.

Detta är ju ett typiskt "kvinnligt fenomen", att ha prinsessdröömar som jag kallar dem. Att drömma om t.ex sitt drömbröllop ;) , jag tror att det flesta tjejer, kvinnor, har haft dessa fantasierna ngn gång :)


Mitt drömbröllop ska vara med mannen jag älskar , min tvillingsjäl om jag lyckas hitta honom och om det finns ngt sådant!

Detta är redan fixat eftersom jag ahr min underbara pojke som ibland känner mig bättre än vad jag känner mig själv och nästan alltid kan vrida mina mungipor uppåt. Jag har tur!


Jag vill helst att han friar för även om det säkert låter jätte fjantigt vill jag ha den bekräftelsen från honom, jag behöver beviset på att han tror på livslång kärlek med mig. Tyvärr har jag väl en massa romantiska önskningar där om luftballonger, picnicar vid stranden osv.

Tror jag får ta det lite lugnt med det där *skrattar* Egentligen vill man ju bara att det ska kännas speciellt inte direkt en vanlig vardag där han skriker ut från toa

-Hörrö du det kanske är på tiden att ....mpffff... vi tar och gängar oss?


Sedan vet jag inte ...det finns så mycket som skulle vara roligt...

Utomhusbröllop, eller traditionellt i kyrka...jag gillar båda, men om jag hade låtit mina fantasier få välja hade det varit utomhus i sommarvärme, jag skulle ha de släktingarna jag verkligen älskar där och våra närmaste vänner, jag skulle inte vilja behöva bekymra mig om vem som skulle bli sårad för att han/hon inte blev bjudna.

Jag skulle bjuda barnen men hade velat ha en barnskötare där som kunde passa dem och ett lekrum i festlokalen att va i när de blev uttråkade.

Det finns så mycket klänningar som är vackra men det finaste jag vet är när de är djupt skurna i ryggen, så urringade som möjligt i ryggen så blir jag nöjd :)

Håret halv uppsatt, halv nedsläppt så man iaf kan ana längden och görna med murgröna som dekoration.

Mat & Dryck skulle naturligtvis vara delikata och festen skulle hållas på ett vackert slott eller gård där alla kunde sova över!

Jag skulle vilja sova i en bröllopssvit, dansa vals med min man , bli hämtade av häst & vagn, ha ett Liveband som vi kunde rocka loss till senare.

Jag skulel vilja ha råd att åka på en riktigt lyxig bröllopsresa till typ Borabora.

Framför allt skulle jag vilja känna mig vacker, älskad och bli bortskämd som en prinsessa!!! :)


Nu Zandra ... din tur ;P

Hur skulle ni andra vilja ha det eller hur hade ni det ?


Detta är inte direkt en bröllopsmundering men visst e vi söta :P



 
 
Zandra

Zandra

22 april 2009 12:02

Det här låter ju fantastiskt! Hoppas din sambo läser din blogg ;)

Det där med att skrika ut från toan hade kunnat vara från en Elvis-serie ^^ haha! (www.elvisthecomic.com)

Tjusig bild på er!
I eftermiddag ska jag ta mig an utmaningen!

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

22 april 2009 16:27

Du får läsa mitt bröllops-inlägg igen. Hade ju glömt en ytterst viktig gäst på min lista!

http://drak.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

22 april 2009 20:51

Aaaw, dagdrömmar om detta har man ju alltid haft.. Det värsta skulle ju vara om man bygger på sig förstora förväntningar. Men har man hittat rätt pojke så och tiden är rätt så borde han veta hur ett frieri ska göras(A) haha..
kram

http://malinhelena.blogg.se

 
Margita

Margita

22 april 2009 21:28

Vilket tjusigt par!
Själv gifte jag mig i rådhuset:-( Det är inget jag skulle göra idag om det blir något nytt giftermål, nej, då vill jag nog göra allt det där traditionella, gifta mig i kyrkan, vid havet (det ska vara Grebbestad kyrka, där är mina rötter) och så vill jag också att mannen friar till mig på något romantiskt sätt - hehe!:-) Tror det händer mest på film.....verkligheten får gärna motbevisa mig;-)

http://mareli.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards