MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Socialkompass... vad tycker ni ?

Av Vivi - 11 maj 2009 13:22

Är det ngn som vet vart man skaffar en ? Eller bara en liten "rätt eller fel"- nål ?

Jag brukar ha ganska bra koll på vad jag tycker ska göras eller inte men igår blidde jag lite förvirrad.

Jag blidde sårad över en sak och vet inte om jag ska strunta i det eller ta tag i det, för att göra en lång historia kort...


Vi hade avslutningsträff för ellen projektet igår ihop med våra projektledare,  väldigt trevligt. Vi var ca 10 tjejer och sedan kom en av killarna i Allan-projektet på besök.

Jag säger "Nu är du ensam tupp i hönshuset då"

Varpå jag får en barsk kommentar från min projektledare på andra sidan bordet, hon som var vår kontaktperson

-Det där var väl inte så lämpligt!

Jag ser ut som ett levande frågetecken

- Det är ju just sånt där vi försöker undvika med detta projektet

Jag blev lite chockad över att hon sa det inför alla , ganska högt och hon var  ganska nedlåtande i rösten ( då ska ni veta att det tar rätt mycket för att jag ska reagera och ta åt mig)

Jag försökte snäll påpeka att jag som "bonnatös" inte lade ngn värdering i det uttrycket mer än ett en kille flera tjejer= tupp i hönshuset

- Ja men det är ju oftast tuppen som styr och ställer över hönorna


N u är jag som sagt uppväxt på landet och det är inte så ofta som man har en tupp som styr i hönsgården, hönorna brukar tom mobba ut vissa tuppar  ...


Jag hade gärna tagit diskussionen med henne och förstått hur hon såg på det, men inte när hon sa det inför alla och på det sättet.

Anledningen att jag har svårt att släppa det är att hon inte varit en särskilt bra kontaktperson, hon aldrig gått att få tag på när vi behövt hjälp med ngt.

Att dessutom få detta i ansiktet efter att ha lagt ned så mycket tid & ansträngningar på projektet känns hemskt. Har det jag gjort varit helt värdelöst i hennes ögon ?

Frågan är alltså om jag ska försöka skaka av mig detta eller om jag ska ta upp det med henne, tycker inte hon lämpar sig att vara kontaktperson överhuvudtaget!


 
 
Ingen bild

Karin

11 maj 2009 19:26

det verkar ju vara hon som har problem av någon anledning och redan bestämt sig från början att det du säger inte är bra.. skit i henne även om jag förstår att det är svårt. Om du orkar så ta upp det med henne, och fråga vad hon har problem med.. hon kanske inte är medveten om det själv.

Jag vet inte om onsdag än.. är tokförkyld osv, men det kan funka.. vi kan väl se...
kram

 
Sussi

Sussi

11 maj 2009 21:53

Jag tycker du ska ta upp det med henne och lägga fram det med att en tupp inte bestämmer i ett tupphus. Det borde nog få henne tyst en liten stund i alla fall :-)
Dessutom om hon hade nåt hon ville säga till dig så tycker jag hon kunde ha väntat till efteråt istället för att säga så inför allihopa.

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

11 maj 2009 22:44

Hon låter konstig.. Haha. Jag menar har man ingen humor eller kanske kan förstår hur du menar.
För mig är det uttrycket lika som för dig. En ensam kille bland många tjejer. Och det blir drottningen i bikupan om det varit en bakvänd situation.
Kanske hon vill vara super korekt och känner att hon måste vara super likgiltig mellan könen när hon håller på med detta så hon inte ens kan se skämten mellan detta.

Jag hade nog haft mycket svårt att bara skaka av mig det. För det låter som dålig respekt gentemot dig liksom.
Men gör som du känner, vill du diskutera ut saken så gör det. :)

Jag håller med dig i alla fall. :)
Hoppas i alla fall att din helg varit bra. kramar

http://malinhelena.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards