MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Lite fredags kul - världens bästa försäljare

Av Vivi - 5 juni 2009 11:36

Lite fredags kul ;)


En ung kille från en by i Norra Norrland flyttade till Stockholm och gick till ett stort köpcentrum för att söka jobb.
Chefen för köpcentret undrar:
Har du någon säljerfarenhet?'

Killen svarar: 'Nååå ,jooo... No ha ja jobba som säljare hemma i skogarna.'

Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att anställa honom.

Du kan börja imorgon bitti' sa han till killen.

Jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.'

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan.

Hur många affärer gjorde du idag?' frågade chefen.

Killen svarade: 'En.'

Då blev chefen lite fundersam och sade 'Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag.

Hur mycket pengar rörde sig affären om?'

Killen svarade: '1 911 138 kr'

Chefen blev mycket överraskad och sade: '1 911 138 kr!!! Vad sålde du då till honom?'

Killen svarade: 'Först såld ja en liten metkrok. Sedan såld ja en mellanstor metkrok. Därefter såld ja en stor metkrok.

Sen blev de ett metspö. När ja sen fråga vars någerscht han sku fiisk svara han att han sku ååk ner till kusten.

Då sa jag att han sku behööv en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.

Jag såld han den stora Baylinern med dubbla  motorer.

Sen visa det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så ja to med han till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.'

Chefen, som nu var i chocktillstånd sade... 'Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja  på honom en båt och en bil???!!!'

Då svarade killen glatt: 'Nej, nej! Han kom in å skulle kööp tamponger ti sin fru, och då sa ja att han liik gärna kund ååk och fiisk, eftersom helgen ändå va förstörd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards