MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Rapport om helgens flytt

Av Vivi - 15 juni 2009 08:07

 *G Ä S P*  Nu är man minsann lite mör :)

Det har varit en hektisk helg, känns som om allt hänt på en gång....


Flytten gjorde vi i lördags...

Nu ska det erkännas att jag var en av de som bar minst saker, jag skötte mestadels den sista nedpackningen. Däremot lyckades vi tyvärr missa några saker som t.ex våra cyklar :P   så det får antingen bli en lång cykeltur på högtrafikerad landsväg i sommar eller ett lass, det blir nog ett lass ;P


I söndags städade vi som galningar, specieltl jag och min svärmor (tusen tack för hjälpen!!!) medan pojken körde några småsaker till tippen och några av de sista vändorna med grejjor till huset. Nycklarna lämnade vi tidigare är väntat nämligen redan igår kväll, känns jätte konstigt...


Det har verkligen varit full rulle hela helgen och man har packat, packat upp, flyttat & städat nonstop från tidig morgon till sen kväll, det ska bli skönt med semester v. 27

Vill passa på att tacka (även om de flesta säkert inte läser detta) alla underbara människor som hjälp till med flytten, er hjälp har varit ovärderlig och ni kan räkna med oss när ni själva behöver hjälp!!

*KRAM*

...OCH

...

Tack till alla mina "bloggisar" för era snälla ord och peppningar!

*KRAM*

 
 
sanne

sanne

15 juni 2009 09:32

Här "nätan-flytter" vi så jag har förståelse för dig *L*
Vi håller på och fixar kök och vardagsrum så vi lever oxå i en kappsäck just nu *skratt*
Micron står i hallen och bara en fåtölj +tv:n kvar i rummet. VÄldigt spartanskt om jag får säga min mening. Nya möbler kommer i slutet av augusti så nu ska jag soldansa lite så vi kan sitta utomhus !
Lycka till med uppackningen!

http://zephyren.wordpress.com

 
Zandra

Zandra

15 juni 2009 14:52

Ja det är verkligen jobbigt att flytta. Fördelen är att man måste rensa bland allt gammalt skräp man stoppat undan i lådor och vrår ^^

http://drak.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

15 juni 2009 17:53

Tvärr så brukar det alltid vara nåt som man glömmer!! Med cyklarna kan det vara väldigt enkelt. Det finns cyckelställ man kan köpa och sätta på i bak så kan man ta båda cyklarna på en gång med personbilen..

Ha det så bra i nya huset :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards