MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Människans bästa vän

Av Vivi - 18 juni 2009 11:21

Läste en artikel i aftonbladet (se nedan)

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5393115.ab

Den tar upp betydelsen av husdjur i dagens samhälle och visst har den ändrats. Förr hade vi djur för att fylal en viss funktion valla, jaga råttor, dra en vagn medan idag har vi dem huvudsakligen för sällskap.

Jag kan inte säga att mina katter är mian bästa vänner, så mycket jag pysslar och oroar mig är de mer mattes små fluffiga bebisar :)


Något jag lärde mig på en föreläsning är betydelsen av husdjur för de som är utsatta i hemmet. Det är t.ex ofta så att en kvinna som blir slagen av sin man kan stanna hos honom för att hon inte vill lämna sitt husdjur. Detta är ett problem för t.ex jourhem eftersom de vill hjälpa kvinnorna men inte har resurser att ta emot både dem och deras djur.


Om du lever i en våldsam miljö så är det inte konstigt att man har så starka band till det enda som ger dig trygghet, ditt trogna husdjur!

Kanske borde man satsa på jourhem som kan ta emot både människor och djur ?






 
 
malin-heléna

malin-heléna

18 juni 2009 12:09

Sv: Ja, det är alltid bar att kunna tvätta upp t.ex badlakan, för de blir rätt äckliga efter några dagar på stranden. :P
Självklart ska kameran med oxå! Den får jag ju inte glömma och mitt gala humör är redan med, hihi.. har det varit i en vecka nu sedan vi bokade resan. Hoho :D

http://malinhelena.blogg.se

 
Ingen bild

sanne

18 juni 2009 12:41

men undrar om inte djurens vänner och liknande brukar göra insatser , har läst det tror jag någon stans..eller har jag blandat ihop med något annat *skratt*
hursomhelst vill bara passa på och önska trevlig midsommar med allt vad det innebär!
Midsommarkramar!

 
Zandra

Zandra

18 juni 2009 16:48

Mina katter är verkligen som mina bebisar. När vi åkte tåg senast kräktes den ena och den andra fick jag ta in på tågtoaletten så att hon fick "göra ifrån sig". Det var akut ^^

Haha, precis som att resa med små barn!

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards