MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Bokbytarkväll

Av Vivi - 25 juni 2009 10:01

Margita  frågade mig vad en bokbytarkväll var för något, jag har nämt det ganska många gånger (märkte jag när jag sökte det på min egen blogg :)   ) men vet inte om jag förklarat precis hur det går till och vad vi gör ...


En bokbytar kväll går till ungefär så här:


Vi träffas några stycken, både vänner & bekanta, både bokmalar och de som läser bara ibland... det viktigaste är att man har ett intresse för böcker och att man läser.

I vår grupp är det mamma, syster och jag som dragit igång det hela, vi håller i det kan man väl säga, vi bjuder in kompisar, jobbkamrater osv.

Igår var vi sex stycken, alla tar med sig minst en pocketbok som man har läst (vi har inte satt ngn övre gräns ;P )

Man lägger upp alla böcker på ett bord och sedan tar man lika många lappar som personer, numrerade, och lägger i en skål. Alla drar varsin lapp och får ett nummer, sedan väljer vi böcker i nummerordning.

Alltså den som har nummer ett får välja först osv.  , när alla valt brukar vi gå baklänges så den som valde sist får välja först.

Du får välja lika många böcker att ta med hem som du tog med dig till bokbytarkvällen. T.ex får endel kanske bara ta en bok medan en annan tar fem.


Den vi har bokbytarkvällen hos brukar oftast också bjuda på smörgåsar, dricka, en kaka eller något. Vi har alltid JÄTTEtrevligt på våra bokbytarkvällar och igår bytte jag till mig fem fina, av mig olästa pocketböcker, så nu har jag sommarläsningen klar :) .


Att tänka på:

Se till att böckerna är i bra skick, så det är läsbara & helst att du har läst den.

Använd pocketböcker får de är inte lika dyra och lätta att få tag i igen om favoritboken försvinner (en del böcker vandrar ju runt till alla )

Se till att ta med en ny bok lite då & då, så inte det är samma böcker som cirkulerar hela tiden.

Ha inte träffarna FÖR ofta, ni måste hinna läsa böckerna ;) (vi träffas varannan/var tredje månad)


Hoppas jag inspirerat er till att dra igång ngt liknande, vi har alltid jätteroligt på våra !!!



 
 
Zandra

Zandra

25 juni 2009 14:12

Åh det här låter ju jättekul!

Och om helgens planer kan jag ge en hint. Till dig och endast dig =)
Det har något med utsikt från ovan att göra. Och det får inte blåsa för mycket, för då går det inte.

http://drak.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

25 juni 2009 16:46

Tack för denna fina förklaring! Låter verkligen något som jag vill göra! Kul idé!!

http://measibir.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards