MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Inbjudningkort....

Av Vivi - 20 augusti 2009 13:07

Hummm....

När kan man skicka ut inbjudningkort till et bröllop och vad får de kosta ???

Hummm...

Om vi bokar Lögnäsgård måste ju folk boka rum tidigt för att kunan bo över..... Hummm....

 
 
Ingen bild

Karin

20 augusti 2009 13:22

vi fick inbjudning till det bröllopet vi var på i våras nån gång.. så drygt ett halvår innan kanske.... i januari kan du säkert skicka ut...

jag hittade klänningen på vero moda faktiskt.. på rea ;)

jag kan nog snarare alla dagar nästa vecka förutom tisdag skulle jag tro.... kram

 
Margita

Margita

20 augusti 2009 14:50

Du kanske känner till Vistaprint? Där kan man göra inbjudningskort. Har annars ingen aning om vad det kan kosta.

http://meab52.wordpress.com

 
Sussi

Sussi

20 augusti 2009 16:22

Vad kul att ni verkar ha hittat en lokal att vara i som båda gillar. Det brukar vara ganska svårt annars :-)

Den vigseln vi ska gå på nu fick vi inbjudan till ca 3 ½ månad innan. Det var ganska lagom tycker jag!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

20 augusti 2009 18:04

Hej tjejen!!
Jag ska skicka ut mina inbjudningskort i Februari... så det är 5 månader innan... jag ska skriva att de ska osa:a senast den sista april, så får man lite tid på sig att fixa placeringskorten och ifall det mot förmodan inte skulle finnas några som vill hålla tal eller spexa under middagen...:) eftersom du vill att de ska sova över så är väl 5-6 månader innan skitbra, också eftersom du gifter dig i semestertider så måste man vara ute i god tid så att ingen har bokat en resa nånstans just när du gifter dig :)
Däremot, en grej som vore skitbra för dej är ju de där "save the date" korten. Jag fick en sån till ett bröllop förra året. Där skrev de att "vi ska gifta oss den ... och vill gärna att ni ska komma, spara datumet i er kalender för riktig inbjudan kommer senare" Då skulel du ju tom kunna skriva där att de som vill sova över, ska höra av sig innan ett visst datum :)
Kram!

http://fries.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

20 augusti 2009 18:11

Hej igen!!
Tänkte hjälpa dig med inbjudningskorts idéer :) om du inte redan har vart där inne så är den här sidan GULD www.calligraphen.se men de är rätt dyra... jag ska sno deras idé men köpa materialet på Panduro, och göra de själva... jag älskar ju att pyssla oxå! Ett förslag! jag hjälper dig mer än gärna! Jag kan visa dig mina kort när de är klara och om du tycker att jag har "talangen" hehe så gör jag gärna dina oxå! utan kostnad :) Bara materialet ;) annars så kan du kolla på calligraphen, de har så fina! men som sagt, det lär gå på iaf 1500-2000 :- med tanke på att ni är runt 80 pers. Om man köper allt på Panduro och trycker själv så kan det sluta på 500 :- jag har hittat några med fina sidenband på calligraphen som jag ska fixa ihop själv :)
Kramar!

http://fries.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

21 augusti 2009 09:54

Jag tycker det är fint med egengjorda kort =) Köp papper i olika färger och kanske något fint band. Sen är det bara att klippa och klistra. Om du orkar lägga massa tid på det vill säga. 80 kort gör man ju inte på en kväll =P

Jag satt till kl 1 på natten igår igen och gjorde kollage ^^ Denna gång till bröllopsparet.

Och om Furminator: Jag kan verkligen rekommendera den! Har en sådan och den är överlägsen alla andra borstar. Den får med massa massa av den döda underullen, den som gör att katten fäller så. Men man bör vara utomhus och borsta, för det blir sjukt mycket hår =P
Ganska dyr, men jag hittade en web-butik som var billigare än alla andra på den borsten. Ska leta upp länken igen så ska du få den!

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards