MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Ta ansvar era jävla idioter!

Av Vivi - 8 september 2009 18:39

Hårda ord men det är en upprörd matte som skriver, gud vad glad jag är (återigen) att mina katter inte vistas löst ute (inte för att döma ngn , men jag vill ha mina inne och detta är ett bra exempel)!

På väg hem idag så hittade vi en död katt på vägen, nu är inte jag en sådan som låter sådan vara, kanske på en motorväg eller liknande, men definitivt inte så nära hemmet. Så vi åkte hem, hämtade spade m.m och var tillbaka på plats 4 min. senare, tyvärr som jag trodde så hade den dött, inte ett uns liv kvar Gråter

Det enda positiva var att jag utifrån den kraftiga huvudskadan (det var inte vackert kan jag säga, förvånas ibland över hur metodisk och saklig jag kan bli vid sådana tillfällen) den måste dött omedelbart. Nu vet jag inte om det var det bästa att göra eller ens lagligt , men jag och sambon åkte direkt till skogen och begravde den. Stod inte ut med tanken på att låta denna söta fina lilla honkatt ruttna i ett dike.

Lappar ska jag ordna i morgon...

Att köra på en katt kan hända, det kan vara en olycka.

Det som gör mig riktigt förbannad är att köra på en katt och sedan bara sticka! Lämna den där utana tt veta om den är död eller levande! Inte ta ansvar för sina handlingar, man GÖR inte så !!!Skrikandes

Så du jävla idiot (rent ut sagt) som gjort detta jag hoppas olycka drabbar dig personligen snart, som jag brukar säga : "Karman kommer och biter dig!! "... och du förtjänar att få ngt avbitet!!!

Jag höll hårt om mina kissar när jag kom hem, gud vad jag älskar de små liven och vad jag tycker synd om den person som läser våra lappar och känner igen beskrivningen....

flyttkatter  

 
 
Margita

Margita

8 september 2009 19:18

Hu, stackars stackars katt!!:-(
Det är just därför jag inte längre släpper ut Algot - jag vill verkligen inte han ska råka ut får något sånt.Skulle jag aldrig klara!!!

http://meab52.wordpress.com

 
malin-heléna

malin-heléna

8 september 2009 19:28

Uuuha!! Jag blir också både arg och ledsen över sådant. Fattar inte hur man bara kan skita i ett litet djur. Som du säger, han/hon kanske fortfarande lever...

Jag var och hälsade på min farmors mamma idag (första gången) och hon berättade om en kvinna som hade flyttat till ett nytt område, hon hade 4 katter. Men bara efter några dagar kom den ena katten hem och var synbart dålig. Hon åkte till veterinären och dom konstaterade att den blivit förgiftad..Och dog senare. Sedan kom en av de andra katterna hem och var skadad, någon hade skjutit efter den. Den blev blind på ena ögat. Slutligen blev yttligare en av katterna förgiftad och dog med av giftet..
Jag förstår bara inte hur man kan hata ett djur så mycket att man gör så´!! Ååh, blir arg bara jag tänker på det! Helt sjukt... :(

http://malinhelena.blogg.se

 
malin

malin

8 september 2009 20:53

ja, och det gäller ju nästan alla djur, jag menar man kanske inte behöver stanna bilen och titta efter om SNIGLEN lever eller inte som man har kört på, men jag menar, man kan ju iallfall titta efter när det är en katt!! hund,grävling m.m hejs ;)

http://malinbloggen

 
Sussi

Sussi

8 september 2009 22:30

Jag förstår inte hur den personen som körde på katten bara kunde fortsätta??
Hade det varit jag hade jag varit helt förstörd. Hoppas det aldrig behöver hända mig..



http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

9 september 2009 07:45

usch! Det är hemskt när djur blir påkörda! jag är riktigt blödig och brukar bli ledsen när jag ser ett rådjur eller en grävling längs motorvägen...vad skulle de ut där å göra?? :( när jag och min sambo var på väg till åre en gång så råkade vi köra på en ekorre... och jag grät som ett litet barn... det finns inget värre... nu ska jag gå o krama på min söta lilla innekatt :) vågar inte ha henne ute heller.

http://www.ido.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

9 september 2009 14:26

Fy så hemskt! Jag hoppas verkligen att det inte var någon som medvetet bara lämnade katten. Kanske en lastbil och att chauffören inte märkte.
Men det spelar ingen roll. Jag skulle bli förkrossad om det hände någon av mina kissar :'(

Jag tycker att det du gjorde var fint. Kanske bättre att du hittade kissen än att ägaren gjorde det. Man vill ju minnas sina älsklingar hela och fina.

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards