MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Veckoschema

Av Vivi - 14 september 2009 12:48

Denna vecka måste jag bocka av lite från vår "To do"-lista, hade varit skönt att olja matsalsbordet t.ex och rengöra ugnen, det är ju ändå två saker som inte kräver speciellt mycket planering :)


Nu har ju jag valt att köra igång med bröllopsformen igen Oskyldig

Får se hur det går men jag är inställd på att lyckas, inget godis på en månad och onyttigheter max en dag/vecka (onyttigheter är chips, kakor, ostbågar, läsk). Jag ska träna i morgon, med tanke på hur ont jag har i axlarna idag får jag vara lite försiktig och det kanske blir en långpromenad istället för gym.

På onsdag blir det roligheter när vi ska se Pablo Fransisco, ska bli jättekul!


Här är ett favvoklipp





Torsdag  - träna

Fredag - har vi inget planerat

På lördag ska vi till Gbg och hämta våra förlovningsringar och kolla att de passar, ÄNTLIGEN!!!  Skrattande

På kvällen ska vi träffa ett kompispar vi brukar umgås med, de har samlat ihop ett helt gäng och vi ska ut och äta och sedan gå på bio och se den nya Stig Larsson filmen. Vi gjorde ngt liknande förra året då vi var ett gäng och såg Hipp Hipp i Lund, alltid kul att göra roliga saker med trevliga människor!

Söndag - mysa!


Hade planer på att åka till Växjö i helgen, men det skjuts på framtiden tyvärr, får hoppas att vi tar oss dit i början av oktober!



 
 
Bettan

Bettan

14 september 2009 13:56

Tack så mycket, det är blandat av allt i våra liv. Vi är två som skriver, jag (Bettan) och Emma. Tittar gärna in till dig igen:)

http://babesontour.blogg.se

 
Zandra

Zandra

14 september 2009 14:52

Oooooh! Jag vill också se nya Stieg Larsson. Jag och pojken ska nog gå nästa vecka. Men vi har inte bokat några biljetter ännu.

Promenad är bra för stela axlar och ryggar. Då kommer blodcirkulationen igång. Kan rekommendera någon form av linement/heat lotion också om du har :) Annars finns det bra på Apoteket. Det finns en som heter Ormsalva. Den luktar inget till skillnad från andra linement som brukar lukta ganska starkt. Den fungerar i alla fall bra på träningsvärk så den funkar säkert på stelhet också :)
Min favorit är annars Heat Lotion från Forever Living (säljer aloe vera-produkter). Den är riktigt effektiv!

http://drak.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

14 september 2009 15:55

Pratade med en kompis om det där med att gå ner i vikt..
Egentligen behöver man inte välja bort godis. Visst ska man äta mindre men är man ute och tar en långpromenad ca 3-4 ggr i vecka och kanske crosstrainar eller nåt annat spännande lite då och då också så kommer ju kilona minska ganska fort. Men vem sjutton orkar träning!! Vilken latmask man är hihi

Ha en trevlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

14 september 2009 20:13

http://malinhelena.blogg.se

 
malin-heléna

malin-heléna

14 september 2009 20:21

Jag kommer till Halmstad på torsdag kväll och stannar till söndag förmiddag. :)
Kanske vi kan träffas på fredag och ta en fika? :) Vet inte vad som är planerat när jag kommer, men en fika borde jag verkligen hinna med tycker jag.
Skulle vara väldigt roligt att träffas "IRL" som sagt. ;) haha..

Låter som att du haft en rolig helg med. Illa med räk-soptunnan dock. :P

Kramar

http://malinhelena.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards