MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Till "Samariten" ang. ny poliskår

Av Vivi - 24 september 2009 15:01

Du skrev en kommentar i mitt inlägg :


"Nog för att det vänder sig i magen på mig också när jag läser sånt här men att satsa pengar på en djurpolis innan vi har fått ordning på den vanliga polisen låter lite snett.

Jag är stor kattälskare men värderar fortfarande människor högre."


Tack för kommentaren och mycket bra synpunkt måste jag säga.


Jag tror nog själv ändå att man kan utveckla en ny poliskår utan att försämra den som finns. Jag tycker vi hade behövt en grupp som jobbade enbart med djur så att "den vanliga" polisen kunde lägga hela sitt fokus på sitt egna arbete. 

Det finns så otroligt mycket hemska brott mot djur, läs t.ex här.

Idag finns det ingenstanns att vända sig om man hittar ett övergivet eller skadat djur,

antingen får du betala kalaset själv hos veterinär, vilket också kommer göra att du nu blir ansvarig för djuret.


De djurskydd/naturskydd jag varit i kontakt med ger faktiskt inte heller så mycket hjälp, jag har aldrig fått någon fysiskt hjälp från någon när jag ringt angående vilsna fågelungar, påkörda harar eller övergivna katter.

De som faktiskt försöker göra något är katthemmen som tyvärr idag är överfulla.


Nepp, jag röstar för en djurpolis och jag hade själv gärna utbildat mig och jobbat där om det fanns!





 
 
Maddo

Maddo

24 september 2009 15:39

Låter ju som en bra idé!

Uhm, ehm.. *kollar upp* 85:a är han :)

Haha, men för mig är det ju del av mitt jobb ju =)

http://dreammaddo.bloggplatsen.se

 
Anne & Zorro

Anne & Zorro

24 september 2009 18:26

Jo visst kan man tänka sig en djurpolis, i alla fall jag! Har flyttat Zorros sida från bloggsida (där du var in) hit: http://metrobloggen.se/zorrossida då den föregående tyvärr var ur funktion lite för ofta.

Ha det gott!

http://metrobloggen.se/zorrossida

 
Zandra

Zandra

24 september 2009 19:59

Har skickat koden till dig på Facebook :)

Det kanske är det vi ska bli när vi blir panchisar, djurpoliser! Vi kan ju jobba ideellt då. Kommer inte kosta pappa staten ett öre :)

http://drak.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

24 september 2009 23:41

Jag röstar för djurpolis! Låter bar, vettigt och viktigt för våra fyrbenta vänner (många av dem är fyrbenta i alla fall) ^^,

Okkai, jo, jag försöker väl få till det med bilderna. haha.. och ibland lyckas jag kanske. :P
men det är ju så roligt! :D

Nu ska jag kryåpa ner i sängen med min lille fyrbenta bäbis och kolla på True Blood!! Så bra serie!! :D Har du sett den?
Kramar.

http://malinhelena.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards