MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Små ord kan värma så mycket

Av Vivi - 3 december 2009 11:23

Ja.... jag är alldeles varm ihjärtat, det har varit en bra dag på jobbet om än lite vemodig...

Först kom en kollega fram för att ge lite beröm,

en av hans kunder hade sagt ngt liknande: "en sådan där receptionist skulle man ha" , han tyckte tydligen jag var väldigt trevlig och hjälpsam.

Vad glad man blir för sådant beröm, det gjorde hela min dag, jag hoppas min kollega förstår hur glad jag blev!


Sedan kom en annan arbetskamrat från ett annat kontor fram till mig och sa att han hade hört att jag skulle sluta. Han tyckte det var jättesynd, att de var flera som tyckte det var jättetråkigt och att jag skulle bli saknad.

Det är ju inte 100% säkert att jag får sluta ännu , men jag är inställd på att januari är min sista månad.


Dessa små ord och beröm gör så mycket, klart det känns ännu tråkigare att behöva sluta jobba här, samtidigt så växer man ju som människa av berömet.


Så tänk på det därute....

ett par ord för er, ett par sekunders tid att säga ngt snällt kan göra så oändligt mycket för den ni säger det till!

 

  

 
 
Zandra

Zandra

3 december 2009 13:01

Det är så sant!
Jag brukar försöka tänka på att tala om för folk som jag tycker är duktiga på något. Eller om de har en ny tröja eller ny frisyr att de är fina.
Det är så enkelt med ett par ord. Och precis som du säger gör det så mycket.

http://isdrommar.bloggplatsen.se

 
ida

ida

3 december 2009 14:24

ja snö är man ju inte diekt bortskämd med på västkusten direkt. så ja nöjer mig med att njuta av den vita frosten:)

Åhh det är så underbart när man får höra sånt, men blir så glad. ja själv blev jätteglad förut när ja tog morgon promenad. en ungman (haha, vilket vuxenord) hälsade glatt på mig trots att jag aldrig sett människan förut. kanske tog han fel eller så var han bara artig när man möter någon på en enslig cykelväg. hur som helst så blev ja glad. sen mötte jag en kvinna med sin hund å hon log så vänligt mot mig. man blir varm i hela hjärtat av sånna små saker ju :)

http://www.idapersson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards