MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

En ouppnålig kärlekshistoria

Av Vivi - 4 december 2009 13:29

Jag blidde lite inspirerad igår när jag och min kompis M pratade om hur TV, film & böcker förvrider vår syn på kärlek och idag hittade jag denna artikeln som tar upp samma sak.


För vad lär vi oss själva genom att kolla på den ena kärleksdrypande filmen efter den andra?

Jo vi lär oss att den sanna kärleken finns där ute och han kommer på en vit springare, han försvarar dig i den mörka natten, han älskar dig fast du är en highschool-nörd och han friar på en sandstrand eller har passionerad sex med dig mot kylskåpet.

Självklart inser de flesta att så inte är fallet i verkligheten, samtidigt tror jag detta har en del i varför det är färre förhållanden som håller idag.

Man tror ngt bättre väntar runt hörnet, att det man redan har inte är tillräckligt.


Kärlek kan vara för evigt , men hur den ter sig förändras i ett förhållande.

Självklart ska man inte stanna i ett förhållande man blir olycklig av, men jag tycker inte man ska lämna det bara för att man drömmer om något bättre, lämna det bara om du känner att du är värd något bättre!


Jag har min "riddare", men han kom på cykel & med osäker blick & de murar han rev ned var de jag hade byggt runt mig själv. Han får mig att skratta, han har tålamod med min brister, han tycker inte jag är tråkig för att jag kryper in i min morgonrock det första jag gör när jag kommer hem!

Det är sann, omtumlande, evig kärlek för mig !



 

Min prins, min kärlek, min tvillingsjäl!

Puss vid operan  





 
 
Julia

Julia

4 december 2009 13:56

Var med i månadens blogg din blogg kommer kanske vinna 2 priser!

http://lilljullans.blogg.se

 
Maddo

Maddo

4 december 2009 14:18

Åh, så underbart bra skrivet! Jag håller med dig, man tror alltid att något bättre finns runt hörnet. Kanske har vi svårt att lita på att vi har det bra och tror att för att denne person inte är perfekt på alla sätt så kan det inte vara bra? Bra har liksom fått innebörden att vara perfekt!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Daniel

Daniel

4 december 2009 15:33

En partner ska göra en gått, ge nånting.. tar partnern energi så e det lönslöst.

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Sussi

Sussi

4 december 2009 19:32

Vad fint du skrev!
Jag är fortfarande chockad att min sambo älskar mig fast han sett mig utan smink och fina kläder.. hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

4 december 2009 20:03

Det du skriver här är så otroligt sant!
Jag är så glad att du hittat din riddare :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

4 december 2009 20:08

Att få mig att skratta är inte svårt.. Nej, men jag håller med dig. När jag läste Maddo´s kommentar så stämmer det också ganska bra med det du skrivit. Varför inte vara nöjd med det man har liksom... Självklart kan man ju tycka att man är värd nånting bättre, men jag menar har man det bra så ska man ta vara av det.

Okej, jag fattar knappt nånting själv vad jag skrivit, hör det ens till det du har skrivit ...... ? Haha... ;)

Fiiiiiiiin bild, du! Långt hår du har! Men jag tycker det är jättefint! :) Har du lika långt hår nu också ? ( lite konstigt att fråga hur långt hår du har kanske, menää... ) Tycker bara att det ser så fiiiiint ut... :) ha det bra.. från mig... //Mallan (malin, hehe..) ;)

http://malinbloggen.bloggagratis.se

 
Jean

Jean

11 juli 2010 00:39

Jag har inte mer problem med romantiska filmer än med Thrillers, komedier och Actionfilmer ;) (inte heller med ALIENs osv) "Tantsnusk", dvs kärleksromaner med amerikanska dröm-värderingar och utstuderade, tydliga könsroller- är om något orsaken till att förhållanden sällan håller, om nu folk ens läser sådant. Folk har sämre tålamod och gåer idag mer på "känsla" + att frre tror att helvetet väntar för dem som nuppar utanför äktenskapet. DET tror jag är en orsak till "färre bröllop, fler brytningar". Att normen förändras och även religionen(livsåskådningen). Söt blogg.

http://art-of-jean.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards