MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

En dam med ägg...??

Av Vivi - 16 december 2009 12:51

Ha ha ... Det hände en liten rolig sak på jobbet idag.

Nu när vi kommit tillbaka från lunchen så ringde den på dörren här nere

(den är låst över lunch) och en kollega gick för att öppna.

Han springer upp för trappan till mig och säger lite konfunderad:

-Det är en dam på väg upp .... med ägg!!!


Först var jag lika förvirrad som honom, tills jag såg vem det var.

Det var min älskade mor som kom traskande med ett helt flak med fina ägg från fina, fria och lyckliga höns!

Hon hade lovat att ge mig lite ägg nästa gång hon besökte sin "äggbonde", 

hon hade också nämnt att hon kanske skulle komma förbi och lämna dem till mig på jobbet, men det hade ju lilla trötta jag glömt.


Så bara så du vet mamma så kommer du alltid vara damen med äggen

för kollegorna här på jobbet   



Påskägg  


 
 
Daniel

Daniel

16 december 2009 13:15

hehe men en FIN dam med ägg!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Karin

Karin

16 december 2009 13:46

nu blir det inte av det här jag skulle på i eftermiddag.. men varken diana eller vivi kan, och jag har massor att plugga, och vi ska till halmstad imorrn till mamma och pappa.. så vi hoppar ikväll.. snabb fika imorrn?

http://www.ka-os.se

 
Maddo

Maddo

16 december 2009 14:37

Haha, så tokigt det kan gå! Vad bra med fria ägg! Tummen upp för det! :) Jag har planer på beställa direkt från bonde nu när jag flyttar :D

http://blogg.dreammaddo.se

 
Zandra

Zandra

16 december 2009 14:44

Jag är hemma!!!!!! :D
Ska blogga om mina sista äventyr på ön så snart jag hinner :) Men nu ska det pysslas lite i hemmet!

KRAM!

http://isdrommar.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

16 december 2009 15:03

haha jag yrar redan pga förkylning... det blir nog bäst att stanna hemma.. tror inte matilda heller kunde,.. kram

http://www.ka-os.se

 
Maddo

Maddo

16 december 2009 15:29

Skönt att höra att du hittat dina fötter :)

Jag hoppas också att de kommer att må bättre, tyvärr är det de själva som blivit dåliga och de har ju barn.. Marica pga stress.. Lätt att försöka finna sin balans när det kommer massa måsten liksom? Nej, usch. Det går men just så nära jul.. :(

Jag tycker inte alls om att flytta men jag hoppas på en till flytt efter denna. Så jag kan bli sambo och kanske gifta mig och skaffa barn. Det längtar jag till :D Tror att jag kan få det livet någon gång också. hihi. Men just nu ser jag fram emot flytten även om den skrämmer.

Oj, en uppsats idag! Blir lätt så när det är så mkt känslor inblandade.. ord räcker liksom inte och ändå försöker man.. jag borde ge upp min monolog nu.. haha. Hoppas du har en bra dag iaf! Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
Maddo

Maddo

16 december 2009 15:50

Vad roligt! Glad jag blir! Jag älskar att skriva så det känns roligt att höra. =)

Ja, är man rädd för något så är man förväntansfull inför något annat som mia törnblom säger. Jag tycker nog hon hade rätt mycket bra att säga så jag funderar på att trotsa mitt kritiska öga och faktiskt läsa böckerna! Jag måste ju inte göra övningarna direkt utan jag kan ju faktiskt läsa först och sen ta ställning till om jag tycker det är bra. Hmm. det ska jag nog göra! :)

Ja, det där med tavla! Där sa du något! Jag har faktiskt inga direkta tavlor hemma. Det är inget hem utan en tavla. Så när jag fick en westlifeaffich på signeringen ramade jag in den och satte upp den och nu känns det mer hemma vilket bidrar till att det är läskigt. Oj.. du sa en mening och hela min hjärna satte igång massa tankar nu! Otroligt. Är inte hjärnan fachinerande? Jag borde forska inom detta område så mycket som det fachinerar mig. haha. :) Jag skulle egentligen få fram att jag ska ta med mig det du sa om tavlan för det är tänkvärt. :) Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sussi

Sussi

16 december 2009 19:26

haha damen med äggen. villken fin titel ;-)
Vad snällt att hon kom förbi med ägg.

Kul att ni också fått lite snö nu. Då är det bara att bege dig ut och göra snöänglar hihi

Men ska inte julkorten vara postade senaste den 16:e för att hinna fram före jul? Eller ni kanske sätter på vanliga frimärken. Då går det fort som bara den ;-)

Ha en mysig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 december 2009 19:40

men jag då!!! Virrpannan hihi
Det är ju den 16:e idag ju. Helt plötsligt fick jag för mig att det var ett annat datum.
Det är ju lugnt ju. Julkorten hinner du ju posta utan problem ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

16 december 2009 21:07

Haha! Vilken söt liten historia! *ler*
Och vilken söt mamma du har med. :)
Sådant där som lyfter stämningen lite på jobbet ibland.

http://malinhelena.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards