MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Musik motiverar mig !

Av Vivi - 5 januari 2010 08:41

Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort kliv för mig!

Igår tog jag mig faktiskt i kragen och ställde mig på crosstrainern i 35 min.

För mig brukar det vara så att de första 10 min frågar jag mig VARFÖR , varför gör jag detta, det är jobbigt och tråkigt!

Efter 10 min. frågar jag mig själv varför jag inte gör det oftare!   

 

Det är ju ändå riktigt härligt att träna speciellt när man har riktigt bra musik i öronen, musiken är jätteviktig för mig när jag tränar, den motiverar mig att ge det lilla extra.

Det enda jobbiga var att jag i natt vaknade yr och kallsvettig efter bara en timmas sömn. Jag vet inte riktigt vad som hände eller om det hade samband med träningen eller inte, det var fruktansvärt obehagligt iaf. Jag kunde ju somna om ganska fort så det kan ju inte varit så farligt kan man tycka.

Jag hoppas jag kan fortsätta så här nu, men jag känner mig väldigt motiverad och jag tror att det är nyckeln till framgång i mitt fall!

 

Idag slutar jag lite tidigare, det är halvdag eftersom det är röd dag i morgon.

Jag ska nog ta en liten vända på stan idag och sedan hämta upp pojken, vi ska hem till mina föräldrar ikväll & hjälpa med med lite vedhämtning och matätning   



 
 
saynoo

saynoo

5 januari 2010 08:50

Go`morron till dig:)

http://hollywoodnews11.blogspot.com

 
Zandra

Zandra

5 januari 2010 09:43

Huj, det låter otrevligt! Själv drömde jag stressiga drömmar och var så trött i morse att jag knappt fick upp ögonen.
Du kanske måste börja lite försiktigare med träningen så du inte chockar kroppen. Smygstart är det bästa.

Och ställ crosstrainern framför TV'n så ska du se att det blir roligare ;)

http://drak.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

5 januari 2010 10:05

bra med träningen!! Det är svårt att komma igång.. jag har inte tränat på tre veckor nu tror jag... men när man väl gjort det några gånger så tycker iaf jag att det är härligt...

jodå jag håller med dig.. det är klart att det är viktigt att ta reda på vilka individer som ska skjutas innan man gör det, och så har det ju kanske inte riktigt varit den här gången.. å andra sidan har vissa revir i tex dalarna varit helt stängda för jakt så nån tanke finns det ju. Sen tror jag att det haussas upp nåt extremt i kvällspressen från båda håll.. antingen är det varghatare som skjuter vilt omkring sig, eller så är det andra sidan som vill ha varg utan någon kontroll över huvud taget, och utan att tänka på vilka konsekvenser det kan ge...

http://www.ka-os.se

 
Maddo

Maddo

5 januari 2010 11:12

Grymt jobbat! Tummen upp!!

Det är inte så att du ska ha mens? Jag brukar vakna så då.. Har lite jallajalla till träningen nu men ville berömma dig! :)

Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
Margita

Margita

5 januari 2010 12:48

Bravo, Vivi!! Fortsätt så! Det där med yrseln var nog bara tillfälligt! Du kanske känner dig lite stressad? Då kan yrseln komma...Pressa dig inte för hårt bara!
Men ååååå vad jag känner igen mig i det du beskriver: att när man väl kommer igång med träningen så undrar man VARFÖR man inte gör det oftare? Jojo, men det är väl så vi människor är funtade.....;-)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Maddo

Maddo

5 januari 2010 14:07

Hmm. Läskigt! Men kanske har att göra med att du behöver komma igång? Testa en gång till och se om samma sak händer?

Hehe, jag brukar använda jallajalla i vardagen eftersom jag kommer från förorten så är det något jag och nina brukar driva med.. :P Men bråttom kändes jobbigt att stava till när jag va här inne sist. :P

Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
Zandra

Zandra

5 januari 2010 17:34

Det är ju sant, du har ju världens bästa grej som motivation!

http://drak.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

5 januari 2010 19:18

Du kanske fick lite för lite vätska i dig?

Vi skulle också ha haft halvdag idag men företaget gick ut innan och erbjöd alla som jobbade över full dag fick 500 kr och övertidsersättningen..
Jag hade jobbat ändå. Det har jag gjort i alla år! Om man ändå måste vara på jobbet 4 timmar kan man lika gärna stanna resten med :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards