MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Matinspiration !

Av Vivi - 6 januari 2010 10:21

God morgon...ja vi kom upp lite sent idag både jag och pojken!

Igår agerade vi vedhämtningshjälp åt mams & paps som tack bjöd de oss på middag, min mamma är fantastisk på att laga mat! 

 

Synd att jag inte ärvt den egenskapen, jag lyckades dock ganska bra i måndags, inspirationen överföll mig!

Jag skar grönsaker & rotfrukter och hade dem inne i ugnen i ca 20 min. till detta serverade jag kycklingfilé som först stektes i mycket varm panna ngn min. och sedan ned i en ugnsform, virad med parmaskinka, på med lite rödvin och låt det puttra i ca 20-25 min. Resultat:

 

Synd att inte den dära inspiratonen kunde överfalla en lite oftare!

  

 

När vi kom hem hade ännu mer snö kommit, känns ju nästan onödigt att jag la nästan 20 min. på att skotta igår   

Fast mina trevliga grannar berättade att om man inte skottar så kan snön packeras och bli till rena isgatan, tänk ...det visste jag inte, man lär sig massa bra saker när man skaffar hus!    

Det blir nog en vända ute med skyffeln idag med och sedan en liten runda med kissarna tror jag.

 

 




 
 
Maddo

Maddo

6 januari 2010 16:07

Oh, så gott det såg ut! Ugnsmat är gott gott :) Jag skulle behöva handla mat idag. Dooh. Men jag och Katarina rensade en del idag och tog ner i förådet. Tycker jag gjort lite bra redan. :P

http://blogg.dreammaddo.se

 
Zandra

Zandra

6 januari 2010 21:13

Mums! Ser jättegott ut! Ska jag testa!

Vad duktig du är som skottar så! Det är bra träning det! Själv har jag vilodag idag. Kände mig risig igen igår. Som att febern skulle komma tillbaka. Så jag sov riktigt länge idag också ^^
Men en ordentlig promenad har det i alla fall blivit ute i kylan.

Jag har talat om på jobbet att jag ska börja plugga nu och sluta där. Mer formell uppsägning än så blir det inte då vi bara är 4 st :P

Hehe, visst var det ett fint litet klipp? ^^
Mja, min väns sambo var mer orolig än oss för kameran. "Tappa inte kameran nu!" sa han när vi for iväg ^^

http://drak.bloggagratis.se

 
Kaffehörnan

Kaffehörnan

7 januari 2010 11:24

Hej du
Aldrig varit här inne förut
Måste berömma din sida, för ditt färgval passar perfekt in med allt
Snygg sida helt enkelt, såg verkligen gott ut
Ha en fin dag

http://www.metrobloggen.se/planket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards