MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Ish vad kallt det vita är !!

Av Vivi - 7 januari 2010 09:39

Tjenixen!

Det var ett tag sedan jag hade möjlighet att skriva, matte och husse har ju varit hemma så mycket senaste tiden!

 

Först vill jag ju hälsa god fortsättning till Leia, Siv, Algot & hans tjejer och till Zandras katter....och alla andra colla cats som läser !

Alltså det är inte klokt vad mycket det har snöat, det är ju massa vitt ute!

Sist jag var ute tyckte jag det var rätt okej,

 

    

 

men igår när matte skulle ta ute mamma och mig en stund, nej då var det inte kul alls! Det var ju kallt och det där vita var ju jättehögt, slår vad om att man hade drunknat om man försökt sig på att gå i det.

Matte säger att grannkatten klarar det galant, hon har sett en massa tassspår på vår tomt, ärligt talat så bryr jag mig inte! Jag tänker inte sätta tassen utanför dörren förrän det är borta, jag gjorde det helt klart för matte, jag tvärvägrade gå ned från trappan på framsidan!

 

Det finns ju dessutom massa roligt inomhus nu, jag brukar leka med mattes :     

Matte brukar säga "gud ser dig" när jag puttar ned änglarna ,

ha ha hon är så rolig!

Sedan har vi ju det där roliga trädet med massa leksaker i !

Tröttnar jag brukar det alltid finnas päron eller nötter på köksbordet jag kan leka med, så uttråkad har jag inte varit, bara i så fall när fjantmatte tvingar ha med mig på foton *suuuuuck*

   

 

Nepps, nu ska jag gå och se om jag vågar ge mig på liljorna matte placerat på köksbänken, hon tror de är säkrare där *moha ha ha *

 

Busa väl alla cool cats!

/Angelique 

 
 
kurrelina

kurrelina

7 januari 2010 10:11

Oh så roligt det är att läsa din blogg. Idag har vi bara -5 grader så nu har Kurris varit ute en vända, inte länge men ute i snön i alla fall.
Hälsa kissarna från Kurris

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 januari 2010 10:25

haha vilket litet busfrö hon är.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
anne

anne

7 januari 2010 10:34

sv: hihi ja han kommer nog ta det bra ;)

http://annebertelsen.blogg.se

 
Maddo

Maddo

7 januari 2010 11:41

Haha, stackars husse och matte som får ställa allt till rätta! :P

http://blogg.dreammaddo.se

 
Zandra

Zandra

7 januari 2010 13:11

Hehe, men din matte har rätt! Gud kommer straffa dig när du puttar ner änglarna. Straffet blir nog att snön kommer ligga kvar länge till!

Mina små busfrön lekte så mycket med den lilla plastgranen att jag fick ta bort den. Men då har lurifaxen Brynja hittat lådan med granpyntet, lyckats öppna den och snott massa prylar.
Hon kom med svansen inlindad i glitter härom dagen. Gissa vem pynt-tjuven var...

http://drak.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

10 januari 2010 19:29

Va avis vi blir!! Vi vill också ha så roliga leksaker men vår matte är urtrist - ingen gran, inget pynt vi kan nå! Bara nåt som hänger från taket och vi har försökt att hoppa men trots att vi hoppar så högt som vi gör så når vi inte dit ändå. Frustrerande!!
Vi kanske ska vara hos er nästa jul!?! :-)
Algot, Agnes och Alice

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards