MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Vi är så snabba på att kritisera...

Av Vivi - 7 januari 2010 11:00

Ibland blir jag så trött på folk...

Vi är så otroligt snabba på att kritisera människor, deras levnadssätt, deras stil, deras språk, deras intressen, deras val...

Självklart är den en annan sak om deras val går ut över andra människor och självklart kritiserar man val och åsikter som motsätter sig de man själv har,

men jag har svårt för folk som "bjäbbar" över småsaker eller över val som faktiskt gjort en männsika lyckligare!

 

Jag försöker alltid tänka till innan jag kritiserar, för visst gör även jag det, men jag tycker det är viktigt att det ligger en vältänkt tanke bakom kritiken och att du kan stå för det du säger!

 

Ta bara det som idag skrivs om Pigge Werkelin i aftonbladet, han besöker Thailand igen, med sin nya familj! Många har höjt ett ögonbryn och tyckt att detta är olämpilgt, varför ??? Jag har läst hans bok och jag tyckte väldigt mycket om den även om den ibland var jobbig att läsa, han har valt att leva vidare, han har valt att tro på livet och hedra det, varför ska detta kritiseras. Har man läst boken förstår man hur mycket han älskade sin familj och att HA familj.

 

Så ni som alltid/ofta kritiserar därute, tänkt till före!

Vad andra männsikor gör där ute med sina liv, sina bloggar, sina val, påverkar verkligen DERAS val er livskvalité ?

Ge beröm och komplimanger istället!

 

  

 

Döm inte en man förrän du gått 1000 mil i hans mockasiner

/ Indianskt ordspråk




 
 
ida

ida

7 januari 2010 11:40

ja ja förstår inte varför folk ska lägga sig i och tycka så mycket. kan man inte bara sköta sig själv och glädjas åt andras framgångar istället. Usch blir så trött på sånt bara. Likväl som jag stör mig på folk som alltid ska va "värst". Kom bara å tänka på de. Om man berättar nått roligt i ens liv så säger visa personer "ja men ja gjorde faktiskt de...", eller så är de negativa. Tänker inte folk efter!? blää

http://www.idapersson.se

 
Maddo

Maddo

7 januari 2010 11:42

Jag blir tårögd! Det är så det ska vara! Ta sig vidare. Varför kritisera någon som väljer livet och lyckan? Morr.

Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
Kaffehörnan

Kaffehörnan

7 januari 2010 11:56

Ja året har ju verkligen börjat tip top he he skämt o sido.
Man e ett öronbarn så öronen får ta mkt stryk
Så vacker bild du tagit, där tar jag med min kopp o njuter
Är de ok för dig om jag lägger upp dig bland mina bloggar
kram

http://www.metrobloggen.se/planket

 
Zandra

Zandra

7 januari 2010 13:14

Jag tycker det är väldigt modigt att åka tillbaka alls. Vare sig med nya familj eller inte.

Jag har läst Malin Sävstams bok "När livet stannar". Den handlar också om hur nästan hela hennes familj togs av tsunamin. Och om året av sorg efter och hur hon kämpade för att överleva sig själv.
En fantastisk bok, men också väldigt tung.

http://drak.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 januari 2010 19:43

Jag tycker han var modig och stark som orkar återkomma. Det tar mycket kraft att orka med att stå ut med nåt sånt. Nån gång måste han få börja om och att göra det där tycker jag inte alls är konstigt

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

7 januari 2010 22:45

Jättebra inlägg!!!!! Håller med dig till 100%!!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

23 augusti 2011 21:01

Ja denna svenska avundsjuka är helt otrolig verkligen!Låt andra va istället fokusera på det egna & njut! Är dock inte insatt i Pigge där utan talar om väl nämnda påhopp man kan få,helt otroligt hur folk kan störa sig för att man har lyckats här i livet.
Vi t.ex hade städerska ett tag men sedan kom hon in på ett program för hon vill bli sjuksköterska. Jag skulle ALDRIG nämna i min blogg att vi har städerska skall skaffa en ny är tanken. Men gud skall nog göra et så får vi se om man kan få rekord i påhopp;) Blir som en liten övning;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Hanna

Hanna

23 augusti 2011 21:28

Nu tror jag att jag kommenterar ditt gamla inlägg, men men. Bra skrivet. Alltid bra att ge folk en andra chans och inte bara döma efter första intrycket. Blir allt för många felbedömningar om vi enbart går på första intrycket. Ett annat ordspråk som jag har hört är: Innan du kritiserar någon gå då fem kilometer i dennes skor - för då kommer du att vara fem kilometer bort och ha personens skor!
Det citatet är väl mer humoristiskt än tänkvärt men ändå. Haha.
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards