MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Mitt nyårslöfte - uppdatering

Av Vivi - 11 januari 2010 10:01

Mitt nyårlöfte var att träna 2 dagar i veckan och ha en sockerfri månad och försöka äta bättre. Enda fristen jag har är vid fest, då kan jag få dricka vin eller ta 1-2 drinkar, som tur är det inte mycket fest i januari!

Jag har efter första veckan stolt kunnat konstatera att jag tycker mig lyckats hålla det. Det var ju det där med träningen som var lite dåligt med , tränade i måndags , men i lördags så blev det ju bara lite träning pga yrsel, men sedan massa dans på kvällen, så jag anser att jag iaf inte har brutit löftet... det fanns förmildrande omständigheter   

Mest stolt är jag över att jag låtit bli onyttigheterna, inte ens i lördags då det bjöds på Nobless (en riktig favorit hos mig) så fuskade jag utan jag lät bli. Jag har märkt att det inte är särskilt svårt att stå emot när jag verkligen bestämt mig, blev inte ens läskad när de andra åt.

Tänk om jag kunde vara lika disciplinerad vad det gäller träningen eller andra saker!

  

Jag har bestämt att jag ska hålla det så här fram till min födelsedag, så drygt en månad till, inga kakor, godis, läsk elller andra sockerfällor. Bland det första jag tänker äta är en semla....ohhhh vad jag längtar, älskar nämligen de där söta, kardemummadoftande gräddbakelserna !!!


 
 
ida

ida

11 januari 2010 10:35

Ja tror säkerligen att den kommer bli jättefin:)
Guu va duktigt av dig att stå emot. Är lätt att tänka men bara för den här gången, det är ju ändå fest... eller likande. Så bra gjort! Då har du verkligen något att se fram emot sen om ca en månad. semlor är galet gott. Å de kommer ju smaka ännu bättre när du inte ätit nått sött på länge. eller ja. de kommer smaka riktigt sött. Ja å pojken hade en sockerfri månad en gång, va länge sen nu. Å precis efter det smaka allt äckligt mycket socker, läsk var ju helt uteslutet. usch. men sen vande man sig igen. haha. synd :P

http://www.idapersson.se

 
Zandra

Zandra

11 januari 2010 14:12

Jag passade på att ta en semla innan jag började min godisfria månad. Jag kommer tillåta mig LITE godis på helgerna efter januari. Men bara en dag i veckan, lördag hade jag tänkt. Och måttliga mängder.

Jag ska bekänna att jag fuskade i lördags och åt lite chips. Mest för att jag tyckte synd om mig själv. Låg nedbäddad på soffan med min elaka förkylning, kissarna ville inte vara sociala, och pojken hade åkt till en kompis :( Oooooh, det var så synd om mig så jag förtjänade några chips tyckte jag ;)

Men jag är nog precis tvärt om. Har svårt att motstå godis, men lättare att träna regelbundet. Om jag bara blir frisk... Är fortfarande så där riktigt dunderförkyld. På gränsen till sjukskrivning faktiskt :( Ska det aldrig ta slut detta?

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards