MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Några livsviktiga måtton

Av Vivi - 3 februari 2010 12:47

 

Jag har fått höra ett antal kloka ord genom livet,

vissa har fastnat mer än andra.

Tänkte jag skulle ge er några av mina favorit meningar.

Dessa har verkligen hjälp mig och mitt synsätt på livet.

Att inte ha åldersnojja, att inte dömma för fort osv.

 

Läs och lär!

 

Förvänta dig det värsta, men hoppas på det bästa!

/Min mamma

 

Den dag du slutar bli äldre är den dagen du dör

/okänd

 

Döm inte en männsiak förrän du gått 1000 mil i hans mockasiner

/indianskt ordspråk

 

Det löser sig alltid,

inte alltid till det bästa,

men det löser sig.

/Missvivi

 

Du kan inte själv rädda hela världen,

men du kan alltid göra något!

/Missvivi

 

 Här är en som vet hur man njuter av livet....

    

 

 


 
 
malin-heléna

malin-heléna

3 februari 2010 13:41

Mycket fina kloka ord allihopa. Det är tråkigt ibland att ordspråk blir så tomma för att man säger det för ofta. För de allra flesta ordspråk är mycket bra och säger något viktigt. :)

Sv: Ja, det är skrämmande att det finns människor som tycker det är okej att tjäna pengar på att flickor svälter sig.. :/
Nu har jag i alla fall kört mitt lilla platt mage, stark rygg-pass. Det var jobbigare än jag mindes det! haha. Men vet inte om jag körde på nivå 1 eller 2 sist. Jag körde 2an nu i alla fall, ingen ide att lata sig. ;) hihi..

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

3 februari 2010 15:18

Mycket kloka ord!
Jag har ju "veckans citat" i kanten på min blogg, som jag så klart glömmer byta varje vecka :) Men det gör inte så mycket, tycker jag.

Vindra var ju ett jättefint namn! Nästan så man vill döpa ett barn till det ^^ Eller en katt.

Jag funderade faktiskt på att åka hem och lägga mig på soffan istället för att gå på föreläsningen... En snöstorm har dragit in här och då känns det ännu mer lockande. Tänk om jag inte kan komma hem ikväll o.O Pendeltågen går ju inte direkt som de ska nu i snötiderna.
Men jag måste gå. Kikade på schemat och dagens föreläsning verkar väldigt viktig inför någon uppgift vi ska jobba med nästa vecka. Så det är nog bara att bita ihop.

http://drak.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

3 februari 2010 19:34

Kloka ord! Påminner mig om att min veckans tänkvärda gått i stöpet.. :(

Jag berättar snart mer om jobbet i bloggen, så många som frågar..

http://blogg.dreammaddo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards