MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Jämför inte MIG med ditt EX !!!

Av Vivi - 4 februari 2010 14:40

Ja... vi är nog många som har sagt eller hört den meningen eller liknande...

Nej, man ska aldrig jämföra, det är en mycket dålig idé...

 

Däremot är det faktiskt så att vi alla har bagage, har vi blivit behandlade på ett visst sätt så kommer våra framtida reaktioner i vissa situationer tyvärr påverkas av hur vi blivit behandlade innan, oavsett om det gäller jobb, skola, relationer eller annat.

Du kanske går fort in i försvarsställning om du alltid är van att bli beskylld.

Du kanske är svartsjuk om du blivit sviken.

Du kanske har svårt att tro på de snälla ord & komplimanger du får om du är van vid lögner.

Du kanske är van att alltid ta på dig skulden för att du alltid känner dig mindre värd eller är konflikträdd....

 

Det är svårt med förhållanden, två personer ska skapa ett liv tillsammans,

hitta ett sätt att kommunicera som fungerar och nästan alltid bär båda två med sig bagage.

Ett förhållande kräver jobb och det krävs att man kommunicerar och lyssnar på varandra för vi får inte glömma att vi ständigt förändras som människor.

Vi mognar, lär oss nya saker, får nya synsätt osv.

 

Viktigast tycker jag är tre saker:

Prata, gå inte bara runt och var sur

Tänk efter, säg/gör inget förhastat

Lyssna, verkligen lyssna

 

Älskar dig , fast vi är dåliga på att förstå varandra ibland !!

  

 

 

 

 

 

 
 
Karin

Karin

4 februari 2010 16:22

klokt! håller absolut med.. det är inte det lättaste att få ihop det alla gånger.... kram

http://www.ka-os.se

 
kurrelina

kurrelina

4 februari 2010 16:39

Tyvärr är det ju så att vi kvinnor tror att männen är tankeläsare och ska förstå varför vi surar....
Skiljs och somna aldrig som ovänner....
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

4 februari 2010 16:53

Vilket fint inlägg! Du slog verkligen huvudet på spiken där med bagaget! :)

http://drak.bloggagratis.se

 
malin-heléna

malin-heléna

4 februari 2010 17:07

så sant, så sant... Håller med om vart enda ord du skrivit. Ett förhållande är helt enkelt ett heltids jobb. Man måste vara lyhörd till sin partner.
Men är det menat att vara så kommer det alltid att ordna sig. :)

Sv: Jag har ju precis mottsatt effekt om jag och Johan kivas. Då bara MÅSTE jag träna. Jag blir så rastlös när jag bråkar. Så för mig är det "hjälpande" på det viset. :P (om ett gräl kan vara till hjälp)
Ja, jag ska verkligen satsa på mage/rygg nu. :) Fick även hem min bikini idag! Den jag beställde från H&M, jag ser så rolig ut i den! hahahah.. Man attans vad peppad jag blev på att bli mer vältränad nu! :D

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 februari 2010 19:32

Alla relationer är olika. Det tråkiga är om man hamnar i loopen att tro att alla är samma. Att anta att den andra ska bete sig som sitt ex..
Lite tjafs är bara nyttigt för ett förhållande. Det är på det sättet man lär sig attt prata med varann :-)

Sv. Skaffa dig ett drömlexicon. Du ska se att din dröm du hade inte alls betyder det du drömde. Så inte behöver du psyk inte hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
en tjock katt i en smal värld

en tjock katt i en smal värld

4 februari 2010 23:04

Du är så klok! :)

http://www.tjockkatt.webblogg.se

 
Margita

Margita

5 februari 2010 00:11

jag kommenterar inte dina inlägg så ofta som jag skulle vilja helt enkelt för att jag inte hinner med ditt tempo! ;-) en annan börjar ju bli gammel vettu - skämt åsido - önskar jag kunde kommentera oftare men jaja.....
tycker du säger kloka saker. Att leva i en relation är verkligen ett jobb. Det viktigaste är tycker jag att man har respekt för varandra och inser att man är olika och ger varandra den frihet som man behöver. Det finns en fin historia som du kanske hört: en flicka frågar sin mamma hur hon har kunnat vara ihop så länge med sin man. Mamman svarar: tänk dig att du har sand i din hand. Krama ihop handen och sanden rinner ut. Öppna handen och sanden ligger kvar.
Den historien säger på ett bra sätt tycker jag hur ett bra förhållande bör vara: Våga lita på varann och ge varann den frihet var och en behöver. Respektera varann. Försök inte ändra på den andre, bara på dig själv. Om möjligt, använd inte hårda ord - de har en tendens att sitta kvar. Njut av livet och av varann!! :-)

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards