MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

...och däremellan kommer fastan

Av Vivi - 12 april 2010 10:55

Japp, nu är det till att ta tag i bröllopsformen igen.

Är lite besviken över att vågen inte rört sig nedåt efter helgen, har ju promenerat och inte ätit ngt onyttigt alls förrutom lite nötter...

Fast...Hmmm...

Kan detta har ngt att göra med det kanske *blinkar oskyldigt*  

Använda ju ändå sockerfri läsk ...


         


Jag ska köra min detox/fasta igen!

Hade tänkt börja nu på onsdag , men då några kompisar föreslog grillkväll så lät det alldeles för mysigt (och gott) för att avstå.

På torsdag börjar jag!

Nu är det ju mindre än 3 månader kvar till Bröllopet, måste även sätta igång med promenader och träning av armarna!

*Pepp pepp *

 

Om ni vill veta lite mer om bra detoxmat & också är sugna på att vårstäda kroppen kan ni läsa denna artikeln!

 
 
Zandra

Zandra

12 april 2010 12:04

Ett hett tips är att dra ner på kolhydraterna. Ät mer grönsaker och protein istället. Det kommer absolut ha effekt på vågen.
Jag för matdagbok och har upptäckt att jag äter sjukt mycket kolhydrater. Måste dra ner på det.

Testa föra matdagbok 1-2 veckor. Skriv ner precis allt du äter och på vilka tider. Det är faktiskt väldigt intressant :)

Jag tror du har rätt i att vi inte gillar förändring. Jag har nog fortfarande inte insett att jag aldrig mer kommer bli så där tonårs-smal som man en gång var :P

http://drak.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

12 april 2010 12:43

Har gjort nåt liknande nån gång blev skit glad när man gick ner fast man går ju precis lika fort upp igen :) Jo tävlingen e i full gång... ska försöka inskaffa priserna nu i veckan, har inte hunnit. VArför har inte dygnet 40 h istället? :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
attis

attis

12 april 2010 14:53

Hej vännen. Tänk vad härligt det skulle vara om man slapp tänka på vad man stoppar i sej. Hoppas du haft en skön helg. Ha det gott och lycka till.
Kramen

http://attisblogg.blogg.se

 
* K Y S S A R

* K Y S S A R

12 april 2010 17:53

Tack så jättemycket : D

http://kyssars.se

 
malin-helena

malin-helena

12 april 2010 20:24

Ååh, vad jag känner mig slarvig.. Jag har ju missat hur mycket som helst som du skrivit senaste tiden!!
Men jag ska bli bättre nu, lovar. ;)

Massa lycka till med din fasta, hoppas den går bättre än min! Haha!!
Usch... Själv orkar jag inte bry mig. Jag tränar massor, som vanligt, och maten går helt okej (lite mycket gotta vissa dagar dock). Men jag bryr mig inte om att bli striktare. Jag vill njuta med ju. ;)
Och till helgen som jag ju till stockholm, möta upp min syster och mamma och ha en rolig helg tillsammans med dem! :D

Vet inte vad det var för fel med datorn riktigt. Men de hade bytt en sladd någonstans i den så nu fungerar den toppen! :)

Kramar

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

12 april 2010 21:02

Jag är helt klart mer nöjd med min kropp nu än jag var då. Och det känns ju bra! :) Men sen är det några kilo för mycket som ligger och guppar, så jag får ta tag i dem innan de blir för många. Dessutom är jag så gott som helt inaktiv nu. Inte bra för hälsan alls!

Ska börja cykla till tåget på mornarna och kvällarna från och med imorgon. Nästan 6 km är det så det blir knappt 1.2 mil/dag. Det blir bra det! :)

Jag tyckte också det var svårt med kolhydraterna först, åt också mycket mackor. Men det är inte så krångligt som man tror.
Morgon: ät fil/yoghurt (naturell så klart) med hackade nötter i. Gott och knappt några kolhydrater alls. Till det kan du äta ägg som dessutom innehåller massa nyttiga ämnen.
Skippa helt juice och läsk. Juice är inte så nyttigt som man kan tro, det är socker i flytande form som går rakt ut i blodet.

När du äter mat, ta mer av protein och grönsaker. Livsmedelsverket rekommenderar till någon som vill gå ner i vikt halva tallriken med grönsaker, 1/4 kolhydrater och 1/4 protein.

När du äter frukt, ät några nötter först. Då blir kroppen upptagen med att bryta ner proteinet i nötterna och bryter inte ner lika mycket av sockret i frukten. Med andra ord, det passerar utan att fastna i kroppen.

Vi läste en kurs förra veckan som hette kost och hälsa. Där fick jag lära mig lite såna där fiffiga saker :) Som att peta i sig nötter före frukt.

Och framför allt, fett är inte så farligt som vi alltid fått höra. Kolhydraterna gör mer på vikten än fettet. Så var inte rädd för nötter tex, det är nyttiga fetter i dem. Och dessutom massa bra protein. Där emot ska man så klart inte överdosera :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

12 april 2010 21:56

Klart du får citera mig! Du kan också ta åt dig äran för tipsen för nu har ju du lärt dig det där :) spelar ingen roll vem som lärt dig. Jag har ju lärt mig av någon annan, som lärt sig av någon annan, osv osv :)

Soja-produkter är nog jättebra! :) Har dock inte vågat testa för min mages skull. Eftersom soja görs av en böna och min mage blir arg av bönor.

http://drak.bloggagratis.se

 
Maddo

Maddo

13 april 2010 07:27

Oh, jag vill också detoxa! :)

Håller med zandra också, dra ner på kolhydrater ger i regel en snabb viktnedgång (säger böckerna) och kolhydrater är något vi klarar oss rätt bra utan och som kroppen inte riktigt behöver. Glöm däremot inte fibrer och fullkorn för att sätta fart på magen :)

Kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sussi

Sussi

13 april 2010 07:47

Dom där dryckerna brukar tyvärr sätta sig! Men det kan ju vara så att effekten av ditt slit kommer i veckan istället..

Det är så skönt att ha tomten rensad och klar. Nu är det bara att vänta på att mer och mer börjar växa :-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards