MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Tidsresenär...

Av Vivi - 23 april 2010 11:02

Jo det hade jag tänkt att bli imorgon   

Vi ska nämligen åka till närmsta klockmaster butik och lämna in några klockor för batteribyten. Hade varit så kul att träffa på lite gamla arbetskamrater och samtidigt få våra klockor att gå igen, trist i längden när tiden står still   


Annars hoppas jag på att få ta tag i trädgården i helgen, ngt jag har sagt att jag ska göra i över 1-2 veckor nu. Det behövs rensas endel och eventuellt klippa av lite döda grenar på buskarna. Räfsa och klippa gräset är också ngt som behövs...

 Höst 2009

    


Hoppas jag får lite motion av trädgårdsarbetet, men det hade varit bra om jag nu också kunde besegra motviljan att ställa mig på trampmaskinen, det var ju ett tag sedan.

Jag var ju så duktig i början men .... ja, de flesta av er vet nog precis vad jag menar   

Och en morgonpromenad innan frukost i morgon ska jag nog kunna klämma in, men det hänger ju mycket på vädret !

Vill ju fortsätta vara duktig nu när det går så bra, kanske kanske når jag mitt mål att ligga på 70kg nu på fredag!


Har ni några planer i helgen ?

 

 
 
Maddo

Maddo

23 april 2010 11:53

Känns det bättre om jag säger att trädgårdsarbete räknas som tyngre hushållsarbete?

Om c-vitamin hade haft bevisad effekt på förkylning hade jag tagit mer.. men kroppen kan inte lagra c-vitamin utan det kissas bara ut om jag äter för mycket (vilket jag redan gör :P) så jag får helt enklet uthärda! :) Tänk vad jag lär mig i skolan, spräcka myten såsom c-vitaminmyten (läraren var sååå stolt för att få berätta detta!).. :D

Jag är löjligt förtjust i potatis. Hasselbackspotatis, kokt potatis... you name it. Så länge det är en äkta vara är den god... köpta pommes är blä om man är uppvuxen med egenfriterade hos pappa ex.. :P Så min last är billig.. :P

Kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sofia

Sofia

23 april 2010 12:02

Jag ska testa mitt nya sällskapsspel innan ja skickar in prototypen :) Sen ska ja plugga, sen får ja se vad som händer :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

23 april 2010 12:42

mysigt med lite trädgårdsjox.. det ska vi också pyssla med om vi hinner.. annars har vi en helt obokad helg första gången på länge.. ska bli så skönt! ikväll ska vi till motormässan i göteborg, och imorrn blir det en liten tur på stan tror jag.. kram

http://www.ka-os.se

 
TheLovely♥

TheLovely♥

23 april 2010 14:05

Ooo, roligt med lite trädgårdsarbete :)
En i min familj fyller år idag, så vi ska mysa till det lite här med familjen och så. Sen imorgon ska vi ha släktkalas, och sen på söndag blire uppvisning i sparbankshallen för lite dans. Riktigt roligt, men är rädd att jag tappar bort mig, men det ska nog gå bra, hehe.
Vad gör du i helgen då? :)

http://www.thelovely.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

23 april 2010 21:44

Vädret ska ju tydligen bli bra nu till helgen så du kan nog lugnt planera för trädgårdsarbete. Härligt! Själv ska jag ägna söndagen åt genetikpluggande (jag får hjälp av Emelie - MissEmmis - för jag har fastnat lite i djungeln av alla bokstavskombinationer ;-) och sen åker vi tillsammans till sibbeträffen hos Iris (Irinas) i Sävedalen. Det blir en helg i kattens tecken - vad annars för en kattnörd som jag ;-)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

24 april 2010 11:36

hahaha visst var ankan söt! Jag skrattade också gott när jag såg den hihi

Den där oviljan känner jag igen. Jag var också jätteduktig i början men nu kommer jag aldrig upp på den längre :(

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards