MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Köper du en vara eller det varan representerar ?

Av Vivi - 6 maj 2010 08:42

Jag satt och tänkte lite igår (ja det händer faktiskt även de bästa) om mitt inlägg om prinsessklänningar, jag funderade på varför jag fann ngn slags tröst i att "fönstershoppa" på nätet.

Det hjälper ju faktiskt att se den vackra klänningen fångas av vinden på en öde sandstrand, jag börjar drömma om att gå omrking och vara lika obekymrad & leende som den vackra kvinnan på fotot.

 

Det är ju så med reklam att vi egentligen inte blir sugen på varan utan var varan respresenterar, exempel:

 

En leende kvinna står i ett vackert och skinande hem,

barn & djur runt omkring, köp Ajax för ett rent & lyckligt hem!

 

En vacker kvinna går förbi en snygg man ,

han följer henne med blicken och går sedan fram och kysser henne,

köp Maxfactor så blir du attraktiv och lycklig.

 

Reklamen talar också gärna om för oss att vi inte duger, vi behöver ngt mer för att vara lyckliga, vi behöver en ny bil, ett rent hus, det senaste modet, bli smala med Kellogs special K osv.

Det är egentligen så bolagen tjänar pengar, vi får lust att köpa saker vi inte behöver för att vi tror att vi blir lyckligare av att äga dem.

 

Fast visst, lite lyckligare blir man tillfälligt när man fyndat en vacker klänning eller ngt liknande    

 

Vi får bara komma ihåg att det är en tillfällig lycka och den varaktiva lyckan hittar vi någon annan stanns....

Ofta i ett leende, i en kram, i ett husdjurs ögon, i en pratstund med vänner eller i en främlings vänliga handling....


 



 
 
Maddo

Maddo

6 maj 2010 09:24

Jag är fortfarande lycklig över den nya garderoben jag köpte förra året för jag fick den att representera en nystart för mig. Dessutom var det efter det jag började gå ner i vikt. Däremot håller jag med dig om reklamen! Det är himla intressant att titta på reklam tycker jag, hur de lyfter fram en produkt och varför den anses vara bäst för oss! =)

Det kanske är en investering med rut. m.fl i halmstad! ;)

Kramar!

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sussi

Sussi

7 maj 2010 07:46

Dom är ena luringar dom där reklamskaparna!! Dom spelar på folks känslor..
Men visst blir man lycklig en stund när man shoppar :)

Vi har ett ganska stort rum. Vi får se om man ens får sambon att följa med och titta på den. Han är lite emot just nu

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards