Direktlänk till inlägg 6 maj 2010
Jag satt och tänkte lite igår (ja det händer faktiskt även de bästa) om mitt inlägg om prinsessklänningar, jag funderade på varför jag fann ngn slags tröst i att "fönstershoppa" på nätet.
Det hjälper ju faktiskt att se den vackra klänningen fångas av vinden på en öde sandstrand, jag börjar drömma om att gå omrking och vara lika obekymrad & leende som den vackra kvinnan på fotot.
Det är ju så med reklam att vi egentligen inte blir sugen på varan utan var varan respresenterar, exempel:
En leende kvinna står i ett vackert och skinande hem,
barn & djur runt omkring, köp Ajax för ett rent & lyckligt hem!
En vacker kvinna går förbi en snygg man ,
han följer henne med blicken och går sedan fram och kysser henne,
köp Maxfactor så blir du attraktiv och lycklig.
Reklamen talar också gärna om för oss att vi inte duger, vi behöver ngt mer för att vara lyckliga, vi behöver en ny bil, ett rent hus, det senaste modet, bli smala med Kellogs special K osv.
Det är egentligen så bolagen tjänar pengar, vi får lust att köpa saker vi inte behöver för att vi tror att vi blir lyckligare av att äga dem.
Fast visst, lite lyckligare blir man tillfälligt när man fyndat en vacker klänning eller ngt liknande
Vi får bara komma ihåg att det är en tillfällig lycka och den varaktiva lyckan hittar vi någon annan stanns....
Ofta i ett leende, i en kram, i ett husdjurs ögon, i en pratstund med vänner eller i en främlings vänliga handling....
Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.