MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juni 2010

Av Vivi - 27 juni 2010 17:47

 

I dag har världen roligaste och bästa pappa födelsedag!

För mig är pappa forfarande min "store starka pappa som kan allt"....

Men han kan nästan allt... han kan renovera, mekka med bilar,

vårda en vacker trädgård och han är dessutom väldigt social & roligt.

 

Jag hoppas att han hade en trevlig födelsedag

även om vi i tjejligan gick på som vanligt med diskuternadet   

 

Jag hoppas också han vet hur mycket vi uppskattar hans hjälp

med huset och hur mycket han betyder för mig!

Jag älskar dig en massa min älskade pappa och stort grattis på din dag !!!


  

Av Vivi - 26 juni 2010 19:00

Igår var en riktigt härlig midsommar, massa gott att äta, en del gott att dricka och framförallt mysigt sällskap! Panacottan var himelsk kan jag meddela!

Vi tog det lugnt hemma hos mina föräldrar, men vi fick en del bröllopsgrejjer gjorda. Nu är det mosserande vinet besämmt och även det röda, det vita var uselt så det får vi välja ett annat. Dessutom blidde bordplaceringen godkänd   

 

Idag har det faktiskt varit sommar, jo det är sant!

Det har visserligen blåst ganska mycket , men det har varit varmt och soligt hela dagen och vindarna var ganska varma.

Jag har verkligen njutit av dagen, pojken och jag låg inne och läste en stund tillsammans och sedan satt vi ute i solen ett tag, det har varit så himla mysigt och så väldig välbehövligt. Katterna har också blivit lite bortskämda, de fått sig en tur utomhus b.la

 

Nej nu ska jag laga ngt att äta och göra en god drink att smutta på !

Hoppas ni haft en underbar midsommar!

 

...och vet ni .... idag är det 2 veckor kvar till bröllopet...   

 

 

Av Vivi - 25 juni 2010 09:00

Dagens avundsjuka:

Min kompis Linnea firar mdisommar i florida, jag är inte alls avundsjuk   

Jag hoppas att de har riktigt jäkla underbart där borta *kram*

 

Dagens plan:

Panacotta, grillning, gott att dricka och trevligt sällskap !!

 

Dagens stripp:

Klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose

 

Dagens önskan:


Jag önskar alla mina goa bloggisar

en riktigt härlig midsommar !!!!!!

  

 

Dagens låt:

 

Av Vivi - 24 juni 2010 14:43

Jag hör mystisk valsmusik inne i mitt huvud...

Jag klär mig allt oftare i vitt....

Jag flyttar männsikor med tanken....

Jag försöker se in i framtiden....

 

Jag behöver nog en bröllopsexorsist....

Allt jag gör & tänker handlar nästan bara om bröllop,

det känns som om jag nästan andas bröllop!

Vilka som ska hämta vad, vad som är kvar att göras,

Hur kommer klänningen sitta? Kommer jag gå ned mer i vikt?

Kommer morgongåvan till min blivande hinna bli klar ?

Hur kommer egentligen bröllopsbuketten se ut?

2 veckor och 2 dagar kvar.....

 

Fast det ska ju erkännas att det är rätt trevligt att vara besatt,

min bröllopsdemon är ganska hygglig faktiskt   

 

Bröllops-kollage

        

                


Av Vivi - 24 juni 2010 11:15

I morgon bär det av till mamma & pappa en sväng, det blir lite sill, lite grillning , lite chokladpanacotta & en del vinprovning. I morgon ska vi nämligen bestämma vilka viner vi ska ha till bröllopet.

Sedan bär det av nedåt för att handlas...det blir nog en full bil ( ha ha "full" bil)för det är ju både vin, öl, sprit och lite annat smått och gott som behövs.

 

Vi kommer ha bar på bröllopet och vi kommer faktiskt ha självkostnadspris på alkoholen, mest för att slippa problemet med att folk tar ett glas, dricker lite ställer ifrån sig det halvfullt och sedan hämtar ett nytt.

 

Fyllekatt!

  

 

Annars är det inte mycket planerat förutom den mysiga middagen i morgon. Delvis vågar vi inte planera för mycket, man vet ju inte om man helt plötsligt kommer bli kidnappad   , men jag hoppas verkligen på en lugn och solig helg denna helgen så att jag får ta hand om huset, mig själv och min underbara blivande man!

 

  

Av Vivi - 24 juni 2010 09:30

Jag brukar ju alltid ha ett mat eller drinktips inför de "stora dagarna"   

Denna gång ska ni få receptet på något jag aldrig själv gjort innan, men som jag tror blir otroligt gott och passar till midsommarfirandet !

 

Vitchokladpanacotta till 6 personer

 

1½-2 gelatinblad

1 vaniljstång

150gr vitchoklad

3 dl vispgrädde

3 msk mjölk

 

Lägg gelatinbladen i ett kallt vattenbad.

Koka upp grädde & mjölk i en kastrull tillsammans med vaniljen

(vaniljstången snittas, kornen gröps ur och hälls i grädden, lägg även i vaniljstången under uppkokningen, ta ur den efteråt )

När grädden kokat upp ta bort den från plattan och låt svalna. 

I med hackad vit choklad & gelatinbladen (krama ur vattnet i gelatinbladen först).

Rör runt en stund och häll sedan upp dem i snygga glas eller formar,  in i kylen i minst 4 timmar!

 

Till detta kommer vi servera en rabarber & jordgubbskompott med punchsmak! Den gör ni enkelt genom att blanda bitar av rabarber & jordgubb, på med lite punch och låt detta sedan stå och dra i någon timma.

 

Hoppas nu detta kommer smaka gott !!

GLAD MIDSOMMAR!





Av Vivi - 24 juni 2010 08:15

Dagens plan:

Måste en sväng till systemet efter jobbet (jag och säkert 1000 andra  ) ,

men sedan är det finmiddag med pojkens jobb som gäller!

 

Dagens Nemi:

Ha ha ..in your face !!

 

Dagens stripp:

Ha ha ha ...så bra !!!! Det hade verkligen kunnat vara vår Angelique !

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

 

Dagens roligaste:

HAHAHAHAHAH..... Förlåt, men jag kan inte låta bli att skratta ....


Dagens bild:

Inget säger sommar som en söt liten humla på husväggen!

  

Av Vivi - 23 juni 2010 13:17

Ni som följer mig vet nog att jag ska iväg till Öland på smekmånad, vi åker dit tordagens efter vårt bröllopet.

Jag längtar så otroligt mycket efter att besöka den Ö jag växt upp på, att få återse mitt gamla barndoms hem och många av de platser älskat & saknat !

 

Jag har skrivit upp några "måsten"

  • Mina gamla barndomshem, framförallt Hörlösa!   
  • Ölandglass
  • Lammet & Grisen
  • Byxelkrok
  • Sandvik
  • Södvik
  • Källa
  • Löttorp
  • Borgholm
  • Lofta

 

Många av dessa ställen går fort att besöka, så listan blir lång ,

men tar inte så lång tid.

Sedan hade det varit trevligt att se

 

  • Trollskogen
  • Byrum & raukarna
  • Blåkulla (men det lär vi inte hinna)
  • Borgholmslottsruin

 


Öland hade en riktigt bra hemsida, med massa bra information och roliga tips!

Det finns så mycket roligt att se och besöka, jag misstänker att ett schema får göras och en priolista på vad jag tycker är viktigast.

Sedan kanske jag skulle kolla med min blivande make om han har någon åsikt... han kanske önskar att vi ska ha lite tid för varandra på vår smekmånad   

 

  

 

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards