MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Smekmånad

Av Vivi - 21 juli 2010 08:49

Hej allihopa!

Jag har så underbart på min semester, inte mycket till bloggande tyvärr, men jag gör en massa anra roliga saker i det fina vädret och de senaste dagarna har jag varit upptagen med att göra ingenting   

 

Vi kom hem från Öland i söndags och har haft det så otroligt underbart, jag har fått se mitt gamla barndomshem, min gamla skola m.m m.m och min underbare make har låtit mig hållas och stått ut med alla mina 1000-tals :

"titta där ... och där gjorde jag ...och där brukade vi ..."

Det är rätt konstigt ändå, det är faktiskt inte mycket som har ändrats, det var nästan 15 år sedan jag var där sist och ändå finns det så mycket som verkligen ser exakt lika dant ut som det gjorde då. Samma butiken, samma restauranger, kanske är det ngt hus som byggts till eller målats om, men det var nästan allt...

Vet inte om det egentligen är så bra att ett samhälle står så still, men jag var ändå glad att så mycket var sig likt.

 

Det blir tyvärr inte så mycket bilder, Bloggplatsen kinkar med uppladdningen   

Jag kommer skriva ett inlägg till med fler bilder och lite tips på olika ställen.

Det jag redan nu kan säga om Öland är att förutom att vara solen & vindarnas ö så är det även fårens, kossornas, stenmurarnas och väderkvarnarnas ö.

Det är dessutom sveriges glassigaste ställe (bra ordvits va   ) för det finns otroligt många glasställen på Öland och många är dessutom otroligt bra !

 

Två kort har jag fått in iaf och de är på ett av mina favoritställen, Sandvik!

Här spenderade jag de flesta av mina sommardagar, badandes & hoppandes från piren, hade man tur stannade man till vid kvarnen och spelade minigolf !

 

    

 

Jag hoppas verkligen att jag återvänder någon sommar, förhoppningvis inom ett par år och får njuta av vackra Öland igen !!

 

 
 
Sussi

Sussi

21 juli 2010 11:41

Jag tror nog bara din man tyckte det var skoj att höra om vad du gjort där tidigare när du växte upp. Synd att bloggplatsen strular för fler fina bilder vill jag se. Dom du fått in var jättevackra..

Det kommer en bild till sen på tatueringen när den sjunkit lite mer in i huden. Den blev stor men jag är nog ganska nöjd ändå

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

21 juli 2010 12:53

Roligt med uppdatering! Verkar som du haft det helt underbart som nybliven fru! Jag är också svag för öar, fast av mindre storlek. Öland var jag på när jag var i 10-årsåldern och minns allvaret (stavas det med ett eller två l??) Skulle gärna åka dit igen.
Ser fram mot tips!

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards