MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2010

Av Vivi - 6 juli 2010 15:00

Katterna fäller kopiösa mängder hår just nu, jag som trodde att de redan hade fällt sin "vinterpäls".

Om du är ägare till en katt med lång päls så brukar dagen se ut följande:

-Vakna

-Ta fram kläderna för dagen 

-Skaka bort en halvkatt från dagens outfit som din katt bestämde sig för att använda som kattbädd.

-Ge upp och ta ngt nytt från gaderoben!

-Innan du går hemmifrån rollar du de nya kläderna för efter frukosten på

10 minuter så ser det ut som du bär en angoratröja trots att du faktiskt inte ens rört dina katter.

-När du kommer till jobbet rollar du dig en gång till för på ngt mystiskt sätt har katthår lyckats börja växa fram på tröjan under bilfärden!

 

Nepp..jag har gett upp, lite katthår kommer jag alltid ha på kläderna, även om de kommer direkt från butik, så det är bara att vänja sig!

 

Jag är inte tjock, jag är fluffig !

  

 

Av Vivi - 6 juli 2010 09:15

Idag började jag dagen med ett graviditetstest, ett måste om man ska knapra tabletter för att skjuta på mensen så att den inte kommer som en objuden gäst på bröllopet   

En objuden gäst som eventuellt dyker upp är herr Regn, av veckans alla dagar verkar lördagen vara den som är mest risk för regn...

Typiskt! Det är ju inte så mycket man kan göra ngt åt, men det försvårar en del saker som fotografering och mingel ...

 

I dag är pojken och en kompis iväg också och handlar över 100 liter alkohol...

galet! Men med 76 gäster kommer det nog behövas, hellre för mycket än för lite faktiskt och sedan får folk köpa vad de vill i vår lilla bar.

Låtlistan är nästan klar för kvällen och nej syster... jag har inte glömt bröllopsvalsen.

 

Idag är också sista jobbdagen, från och med i morgon har jag semester   

Jag börjar den med en heldag på SPA med mamma & Jezzica, det ska bli så otroligt skönt!!!

 

Ps ....jo då  testet var negativt  Ds

 

 

 

Av Vivi - 6 juli 2010 07:00

Dagens Nemi:

Man kan ju se det på olika sätt...


Dagens *wheeeee*:

Sista dagen idag , sedan semester!


Dagens duktiga:

Tvättade fönster igår och ska fortsätta med det ikväll.

Vi ska nog dessutom göra klart vår låtlista införbröllopsfesten ikväll! Party !!!!??!!


Dagens foto:

Jag har lärt mig leka med photoshop, här har jag gjort allt svarvitt förrutom ögonen...

Hmmm ser lite konstigt ut ....

  

 

Dagens stripp:

Klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose

Av Vivi - 5 juli 2010 14:00

  Det var ett tag sedan jag hade en lista på bloggen,

hittade inga bra exempel på roliga listor så vi gör väl en själv då   


Vanligaste smeknamnet:

Vivi

Om du var en smurf,vilken smurf skulle du vara?:

Smurfan eller latsmurfen kanske?   

Har du någon gång varit kär i en kändis?:

Ha ha, jag hade ett litet "crush" på Tommy Nilsson när jag var liten.

Har du någon gång spelat i ett band?:

Nepp

Har du någon gång spelat in ngt på kasettband?:

Oj vad många blandband jag hade, spelade in mycket från radion! Jag kan faktiskt sakna den känslan att sitta och vänta vid radion på precis rätt början & slut.

Hur många olika djur har du haft?:

Kanin, undulat, katt, hamster, häst, får , hönor, skata... = 8 olika !

Hur många olika jobb har du haft?:

Oj.. Cafebiträde, telefonsäljare, jordgubbsplockare, bartender, labratorieassistent, dealer, butikssäljare, receptionist, telefonist, kontorist, barnflicka, jobbat på BK...

12st... men det känns som om jag glömt ngt ....

Hur gammal var du när du fick din första kyss?

15år

Din första barn/ungdomskärlek?:

Henrik, söt pojke som bodde brevid mina morföräldrar.

Har du någon gång fått ett kärleksbrev?:

Ja från Henrik bland annat, hur sött brev som helst, skrivet av en 7 åring !

Om du måste välja, pasta eller ris?:

Pasta !!!

Cola eller Pepsi?

Cola... tror jag ...

Pizza eller hamburgare?:

Pizza

Övervikt eller finnar?

Övervikt

Ford eller Opel?

Opel

PC eller Mac?

PC

Katt eller hund?

Katt

Har du någonsin åkt motorcykel?

Nej, det närmaste jag kommit var när jag var 3 år och satt på en.

Har du någonsin gjort något olagligt?

Hmmm har nog kaaaaaanske kört för fort ngn gång ...

Har du varit med i tidningen någon gång?

Jo, små saker som när min klass var med i "Vi i femman" , i Slitz (ha ha fundera på den ni) och snart i en stor bröllopstidning!

Har du någon gång varit på festival?:

Jag har besökt hultsfredsfestivalen ett antal gånger.

En favorit parfym:

Versacé

Ett klädesplagg du inte kan vara utan:

Min enorma gosiga morgonrock!

Senaste köpet ?

En tubtopp för 50 kr

En rolig sak du vill göra innan du blir för gammal:

Jag vill hoppa fallskärm


 

Som vanligt får ni så gärna kopiera den,

det hade varit roligt att se era svar!!

Ni får ju gärna säga vem ni fått den ifrån   









Av Vivi - 5 juli 2010 09:45

Oj oj oj... vilken dag!

 

Jag har inga bilder ännu, men det kommer förhoppningvis!

Dagen började med att jag blev väckt och hämtad av min syster vid halv åtta på morgonen, det var skynda skynda med en gång och jag fick rafsa ihop en övernattningsbag och kläder för kvällen.

Sedan åkte en ögonbindel & ett par kaninöron på och de skulle sitta där resten av dagen. Det visade sig att det blev en hotellfrukost på scandic och där mötte även de andra tjejerna upp oss, fy vad gott det var , men jag kan lova att många höjde ett ögonbryn eller två när jag stod i frukostkön med kaninöron *fniss*

 

Sedan hade jag lite uppdrag, jag skulle kyssa en groda & bjuda folk på Pez-godisar, jag måste faktiskt säga att jag var ganska duktig!

En av de roligaste sakerna var att vi sedan var nere i en chokladverkstad där jag fick prova på att göra egna tryfflar och dessutom fick lära mig lite om choklad. Naturligtvis ingick en chokladprovning också *mums*

 

Dagen avslutade på afterbeachen, där vårat favvoband spelade. Jag hade verkligen så otroligt roligt!!

Tyvärr lyckades jag bli en sådan möhippebrud jag absolut INTE ville bli...

Kombinantionen av all stress med bröllop & begravningar, en känslig mage, en dålig skaldjursallad och på tok för mycket rosévin gjorde att jag däckade redan klockan 18 på kvällen, det blidde ingen party kväll för denna ynkligen.

 

Har varit riktigt seg och bakis hela söndagen, nu vet jag iaf att jag ska vara väldigt försiktig med alkoholen på bröllopet   

 

 

 






Av Vivi - 4 juli 2010 13:15

Ja, nog kan man säga att de skrev vackra kärleksbrev förr.

Kanske känner ni igen den sista frasen i brevet,

den har speciell betydelse för mig.


The Third Letter

   Good morning, on July 7
Though still in bed, my thoughts go out to you, my Immortal Beloved,

now and then joyfully,then sadly,waiting to learn whether or not fate will hear us

- I can live only wholly with you or not at all

-Yes, I am resolved to wander so long away from you until I can fly to your arms

and say that I am really at home with you,

and can send my soul enwrapped in you into the land of spirits

- Yes, unhappily it must be so

- You will be the more contained since you know my fidelity to you.

No one else can ever possess my heart - never - never

- Oh God, why must one be parted from one whom one so loves.

And yet my life in V is now a wretched life

- Your love makes me at once the happiest and the unhappiest of men

- At my age I need a steady, quiet life - can that be so in our connection?

My angel, I have just been told that the mailcoach goes every day

- therefore I must close at once so that you may receive the letter at once

- Be calm, only by a calm consideration of our existence can we achieve

our purpose to live together - Be calm - love me - today - yesterday

- what tearful longings for you - you - you - my life - my all - farewell.

Oh continue to love me - never misjudge the most faithful heart of your beloved.
ever thine
ever mine
ever ours

Av Vivi - 3 juli 2010 09:00

Dagens misstanke:

Möhippa idag ?


Dagens klädsel:

Det är ju den stora frågan, bikini eller ... ??   


Dagens måste:

Solskyddsfaktor !   

 

Dagen bästa:

Att man kan skriva inlägg och lägga in så att de publiceras i framtiden!!

 

Dagens trailer:

Vem ska INTE se denna... *längta*


Av Vivi - 2 juli 2010 11:30

7 Juli - då var det precis ett år sedan min blivande make friade!

  

 

10 Juli - det viktigaste av alla datum,

 detta är dagen då vi gifter oss! *lycka*

  

 

15 Juli - då åker vi till Öland på vår lilla smekmånad

  

 

27 Juli -  då får vi förhoppningsvis besök av finaste Zandra och hennes kille.

  

 

29 Juli - ska vi åka på en seglats i solnedgången med några vänner, ska bli jätte mysigt!

  

 

31 Juli - Då ska vi på bröllop, mycket bröllop blir det i sommar.  

  


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards