MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Road rage & vad du kan göra !

Av Vivi - 27 augusti 2010 12:00

Jag är en ganska lugn, snäll kanske t.o.m smått harmonisk person, de flesta av mina vänner och i in familj kan intyga om detta. Därför blev mina vänner smått chockade & lite fulla i skratt när deras snälla Vivi berättar att hon minsann räckte fingret åt en bilist häromdagen!

I efterhand känns det otroligt meningslöst och lite fjantigt,

men jag blev ju så arg!!!     

 

En förare ligger ett par bilar bakom mig, lägger märke till honom för att han pressar sig in i luckorna som finns och kör om i vansinnig fart.

Han gör lika dant med mig, lägger sig på tok för nära min bil och kör om när det är mötande trafik!! Visserligen är det bred väggren på den streckan, men han tvingade ut den mötande trafiken i väggrenen och även till viss del mig.

Fast jag hann knappt reagera så fort körde han...

Räcka upp fingret hann jag dock och fick et tillbaka!!!

 

Nu har jag ringt polisen och kollat vad man faktiskt ska göra vid sådana här situationer då killen uppenbart var en trafikfara (inte pga användningen av fingrar utan körsättet förstås ). Den trevliga tjejen på stationen sa så här:

 

 Om personen kör vårdslöst och uppenbart är en trafikfara

ska du med en gång ringa 112 !

Om du kan få regnummer är det jättebra

och se till att ringa direkt när det händer.

Då har de chansen att omedlebart skicka polis till området

och förhoppningsvis ta honom "på bar gärning".


Jag förstår inte varför vissa människor kör så hänsynslöst, deras körsätt kan ha ihjäl både dem och andra människor!

Dessutom vill jag uppmana alla att hålla lite avstånd, tänk på att du faktiskt ska hinna stanna om bilen framför bromsar eller råkar ut för något!

Bilar är inga leksaker , folk dör i trafiken varje dag !!

 

funny pictures-its okay i got this one dad--
see more Lolcats and funny pictures

 
 
Margita

Margita

27 augusti 2010 16:01

Vilket jättebra inlägg!! Jag tillhör också en sån där som sällan blir arg på andra människor på det sättet som du beskriver men i den situationen hade jag gjort exakt samma sak! Det jag tycker är toppen är att du ringde polisen för att få veta vad du skulle ha gjort och sen skriver om det här. Nu vet vi alla vad vi kan göra när vi nästa gång råkar ut för en så f-d idiot! Ursäkta ordvalet men jag blir också så himla ARG!!!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

28 augusti 2010 10:19

Det är lite tråkigt att dom inte kan göra något i efterhand. Varna eller något i alla fall..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

28 augusti 2010 13:38

Han förtjänade fingret! Vad bra att du ringde och frågade, jättebra info! Sånt är verkligen bra att veta :)

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards