MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Mer morot än piska

Av Vivi - 23 september 2010 14:45

Tyvärr träffar man ju ofta på idioter i trafiken!

Jag skrev ju för ett tag sedan ett inlägg om "roadrage" och vad du kan göra när du möter farliga förare.

 

 Jag tror de flesta av oss med körkort kan erkänna att vi kört för fort någon gång. Sedan är det olika hur ofta & hur mycket vi har gjort det och det finns ju betydligt farligare saker man kan göra än att köra för fort, men det är ändå en av de "kör-brott" som ofta orsakar flest olyckor.

 

Nu verkar det som om trafikNissarna har en ny ide, de tänker försöka med mer morot än piska. En fartkamera ska sättas upp och om du kör förbi den utan att köra för fort kan du vara med och tävla om 20 000kr.

Lite mer om kameran (var den sätts upp t.ex.) kan du läsa här.

 

Nog är detta är välmenande tanke och kanske tillochmed en riktigt bra idé,

men jag undrar... vad gör de åt trafikaoset som kommer bli på vägen där kameran sätts upp ?   

Och om detta fungerar, ska vi försöka stävja fler brott med hjälp av belöningar för bra beteende?

Gärna för mig för jag är alldeles utmärkt duktig på att inte bryta mig in i hus, misshandla människor eller snatta !

 

  

 


 

 
 
Sussi

Sussi

24 september 2010 08:42

Då blir det nog många som är med och tävlar. Alla kör ju praktiskt taget lagligt förbi en fartkamera sen ökar dom ju igen! Problemet löser sig ju bara i några sekunder..
Men visst, lite pengar är ju aldrig fel. Om jag får vinna villsäga hihi

Ha en mysig fredag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

25 september 2010 17:05

Ja det blir ju mycket roligare att följa lagen om man får klapp på huvudet :) Annars är det ju bara de som inte följer lagen som får uppmärksamhet.

När jag var ute och körde förra helgen blev jag omkörd av en bil som nog låg i nära 200... samtidigt som vi mötte en lastbil! Hade jag inte sett honom i backspegeln och väjt ut på vägrenen så han kunde komma förbi hade han antingen suttit som en fluglort i fronten på lastbilen, eller prejat mig. Tänkte dock inte på att kolla regnumret, det gick så fort. Men den bilisten levde farligt!

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards