MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Mina sunda tips !

Av Vivi - 29 oktober 2010 09:15

Vår våg är lynnig som tusan och det är sällan hon gör som man vill ...

Man kan vara duktig som tusan och ändå rör hon sig inte en millimeter, eller så kan man strunta i att träna helt, äta lite godis och då väljer hon att röra sig en halv millimeter nedåt !

Idag verkar ha varit en bra dag för henne för snällt nog så hade jag nästan gått ned ett kilo jämfört med förra fredagen. Det verkar som mitt minskande av socker & kohydrater har gett lite resultat, känns mycket uppmuntrande.

Däremot ska jag nog vara lite försiktig med att dansa av glädje för hon kommer säkert vara sur nästa vecka igen och aktar jag mig inte kanske hon börjar röra sig uppåt igen. 

  

 

Tänkte delge er lite av mina "istället för godis"-tips och

"mindre kolhydrater"-tips!

 

Socker & sötsug!

Iställer för godis på helgen köper jag naturgodis!

Istället för chips så ska vi ha grönsaksstavar med dipp

(gjord på lättcremefraiche) i helgen!

Jag har alltid lite nötter hemma för att klara kvällssuget!

Drick mycket vatten!

Extra tuggummi kan vara en räddare i nöden tillsammans med läkerol!

 

Kolhydraterna!

Vi äter fortfarande pasta ibland,

men bara några gånger i veckan istället för 2 ggr om dagen.

Jag blev faktiskt inspirerad av Zarah-Lou och äter tacos i salladsblad

Jag gör också en del omeletter till middag.

Frukost är inte så svårt utan bröd, det blir musli, smoothie och ägg!

 

Ikväll blir det tacos igen !!

    

 

 

 

 

 

 
 
Sussi

Sussi

29 oktober 2010 09:43

Men oj.. Din våg tar tydligen mutor! ;)
Eftersom du går ner när du äter onyttigt..
En sån våg vill jag med ha! ;)

I helgen blir det tacos för oss med fast hos syster. Helgens Halloweenfirande äger rum där. Men som tur var så är det bara barnen som kommer klä ut sig. Skönt! Känner att den kostnaden klarar jag mig bra utan. Jag är ju så duktig att göra av med pengarna på annat hihi

Visst är det lite läskigt med svaret från Tele 2. Undrar om det finns folk som sitter och letar på nätet verkligen. I sånt fall skulle jag kunna tänka mig det jobbet ;)

Ha en myspys helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

30 oktober 2010 12:20

Åh, sallads-tacos ser ju jättegott ut! :) jag har svällt upp om magen igen, fått sån putmage som jag får när jag äter mycket socker och kolhydrater. Men jag har inte ätit något godis på hela veckan, och bara lite pasta. Så jag förstår inte varför. Hoppas att det bara är vatten jag samlat på mig och att det försvinner!
Känns så där när jag ska gå på maskerad idag och hade tänkt ha lite hmm.. utmanande kläder kan man kanske säga, till min vampyr-outfit.

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards