MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Halloween-lykta

Av Vivi - 30 oktober 2010 18:37

För första gången i mitt liv har jag gjort min egen Halloween-lykta!

Det var riktigt roligt och mycket lättare än jag trodde!

Nu var jag lite lat och tog inte tillvara på innanmätet i pumpan

som man faktiskt kan göra rätt mycket med,

speciellt pumpafröna är riktigt goda att rosta i ugn.

 

Nu ska jag visa hur jag gjorde

Så här såg pumpan ut från början:

  

 

Jag tog in den och skar av toppen och gröpte ur innanmätet.

Katterna tyckte detta var myyyyyycket intressant.

    

 

Sedan tog jag en liten vass kniv (se ovan) och skar ut ögon och mun.

   

 

Nu var det bara att ställa ut den med ett värmeljus inuti och så på med toppen igen, jag har lite koll på den för jag var orolig att den skulle bli för varm och börja brinna, men den klarar sig fint!

       

 

Vad tycker ni ?

Har ni själv prövat att göra en pumpa-lykta?

Hur såg/ser eran ut ? 

 

Happy Halloween !!

 

 
 
Ingen bild

Karin

30 oktober 2010 19:08

oooo vilken fin pumpa!! duktig du är :) fika snart? jag har slutat på praktiken nu så det är mycket lugnare.. kram

 
diana

diana

30 oktober 2010 20:45

Vad fin den blev. Önskar dig en trevlig kväll :)

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Zarah-Lou

Zarah-Lou

31 oktober 2010 01:32

Åh, vilken snygg pumpa!
Har verkligen inte engagerat mig alls i Halloween det här året.. nästa år ska jag ta revansch! :D

http://zarlei.com

 
Alexandra

Alexandra

31 oktober 2010 07:55

Wow vad fin den blev. Ååååh, vad jag irriterar mig på att jag totalt har glömt bort det. Tänkte göra det igår men så bara missade jag det. Får bli nästa år...

http://whattowear.blogg.se

 
Sussi

Sussi

31 oktober 2010 10:20

Jag är också lite barnsligt förtjust i Halloween. Nu klädde inte vi vuxna ut oss igår men vi njöt av vissa av barnens utstryrslar :)

Din pumpa blev jättefin. Ja, eller jätteläskig kanske man ska säga ;)
Syrran hade en jättefin (läskig) som mötte oss när vi anlände med..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards