MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Vivi - 14 oktober 2010 15:38

 Hos Johanna hittade jag en tävling där

man kan vinna en Canvas Tavla *whiii*

Gissa om det passar perfekt,

hade gärna vunnit och äntligen tryckt upp

ett av våra bröllopskort på canvas! 

 

Där kan du beställa canvastavlor 

  i alla former och storlekar för ett bra pris.
Jag är med och tävlar om ett presentkort hos Sumopix
via LifeofJohanna. Delta HÄR du med!
 
 
Hmmm vilket kort bör man använda om man vinner....
Kanske något av dessa ?
 
      
           
 
 
 
Av Vivi - 14 oktober 2010 13:00

  

Snyggaste fröken vinterfluff !

 

Matte är så trög....

Jag har i snart två veckor försökt gräva mig in i garderoben på det mest högljudda sätt jag kan tänka mig för att få henne att stiga upp i vettig tid, men nej ... hon bara ligger kvar.  Vettig tid brukar vara allt från 03-05 på morgonen, hon har ju själv sagt att hon skulle vilja komma upp tidigare!

 

Jag brukar gräva och riva vid kanten och det låter jättehögt, då brukar matte vakna, sedan brukar jag följa upp detta med att purra högt och försöka få henne att kela, tyvärr verkar det ju inte fungera. Hon klappar lite trött på mig och sedan vänder hon sig om igen *suck*.

Jag brukar försöka med grävandet igen, men då blir hon bara sur...

Vet ni vad som hände i natt ??!! Hon skrek på mig ! På mig oskyldiga fluffiga varelse, att hon bara vågar!

 

Nej nu blir det till att ta i med hårdhandskarna, jag har ju varit snäll i två hela veckor nu så nu tror jag att jag ska försöka mig på något i denna stilen...

 

Av Vivi - 14 oktober 2010 11:45

Jag brukar ju försöka ge er lite filmtips ibland, jag har ju faktiskt ett ganska stort intresse och ser rätt mycket film. Sedan får maken oftast stå för recensionerna för det är han så himla duktig på.

Nu tänkte jag göra det omvända och tipsa er om två filmer ni inte behöver se.

 

Legion - DVD - Film    Greenberg - DVD - Film

 

Legion handlade väl kort och gott om domedagen, men den var så usel att jag ibland funderade på om det var en parodi... det var det inte.

 

Greenberg har fått riktigt bra kritik, jag förstår inte riktigt varför. Kanske fanns det någon fantastisk slutkläm på filmen som jag missade eftersom jag faktiskt inte orkade se mer än drygt en timma...

 



Nu finns det säkert en del som är lika nyfikna som jag som tänker:

"hur illa kan den va??" , så låt mig säga så här, om ni nu absolut ska se dem... betala inte pengar för det !

Tigg, streama (lagligt naturligtvis   ), kolla genom en grannes fönster...

ja hur får du komma på själv. Jag känner att mina stackars hjärnceller hade klarat sig utan dessa filmsekvenser och att mitt redan smått överfulla huvud säkert tappade ngn annan viktig information , som hur man visslar baklänges...eller nått !

  

 

 


Av Vivi - 14 oktober 2010 09:15

Dagens grattis:

Till gruvarbetarna i Chile, härligt att alla kom ut oskadda !

 

Dagens tillbakablick:

För två år sedan skrev jag om den otroligt givande sexutbildningen jag var på !

 

Dagen tanke:

Till Johan som kommenterade ett av mina inlägg, jag svarade på din kommentar i samma inlägg. Det känns tomt att säga det men jag hoppas det ordnar sig ...

 

Dagens köp:

Evil Bubbleroom... de skickade en rabattkod på 100kr då kunde jag ju inte låta bli att beställa denna klänningen, 99kr var ett bra pris   

VILA Lima Tube Dress Marble Rose

Måste säga att Bubbleroom rockar, de har mycket fler erbjudanden och bättre service än t.ex Nelly!


Dagens stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 13 oktober 2010 15:00

Igår när min man fick veta att han fått jobb så var jag inte bara glad för hans skull utan även vår skull, det nya jobbet har nämligen inga problem med att släppa iväg honom på bröllopsresa!

Så om 7 veckor så kommer vi vara på väg till Mexico och Yucatana-halvön

  

Det är faktiskt först nu det känns som om jag kan börja bli riktigt förväntansfull och börja planera. Det har ändå alltid funnits ett litet orosmoln över att vi kanske kanske hade varit tvugna att ställa in resan om ett nytt jobb inte hade gett min make ledigt.

 

Det ska bli så otroligt skönt, vi kommer bo i en liten svit i ett vackert hotell som ligger precis vid havet.... äsh jag visar väl er hotellet igen !!

SunFamily Gran Porto Real

 

Vi har också redan bestämt fyra utflykter som vi ska göra, det finns ju mycket att njuta av och se i Mexico !

 

1) En dag på ön Cozumel ska vi ha, njuta av vackra vyer, strosa och bada. Jag vill väldigt gärna besöka restaurangkedjan Carlos & charlies om den finns kvar.

Cozumel var en av våra huvudhamnar när jag jobbade på kryssningsfartyg.

 

2) Vi ska naturligtvis besöka Chichen Itza och se pyramiderna, de är ju en av världens underverk. Det är ju egentligen en självklarhet, hade aldrig missat att undersöka en bit historia när den ligger så nära till hands!

 

3) Vi vill definitivt göra någon form av båtutflykt, såg att ving har en utflykt med Katamaran till Isla Mujeres (kvinnornas ö) det låter som något för mig iaf!

 

4) Jag har senaste tiden fått någon slags fascination av grottor, såg för ett tag sedan ett program om oupptäckta grottor i Costa Rica och fastnade verkligen.

Vid Playa del Carmen ligger Rio Secreto, en samling underjordiska grottor man kan besöka. Det ser helt underbart vackert ut och det vill jag inte missa!

 

Förutom dessa utflykter ska jag njuta maximalt av stränderna, maten, lyxen och naturligtvis min makes sällskap! Det är ju faktiskt vår bröllopsresa !   

 

  

Av Vivi - 13 oktober 2010 10:00


Så jag skrattade när jag såg denna ...

Hoppas han aldrig slutar göra dessa underbara små filmer!


Av Vivi - 13 oktober 2010 08:15

Dagens åsikt:

Debatten om religionsundervisningen i skolan går het, personligen tycker jag att alla religoner borde få samma plats, religion är en otroligt viktig del av samhället och tyvärr även orsaken till mycket problem. Ökad kunskap= ökad förståelse = mindre bråk, men det är ju bara min åsikt ... vad är er ?


Dagens inlägg:

Tycker Filozophie skrev ett så bra inlägg om industrin kring vatten på flaska, läs mer här !!

 

Dagens grattis:

Till den vackraste, roligaste, klokaste och mest tålmodiga maken i världen,

grattis till ditt nya jobb !!!

 

Dagens humör:

Det är något som är på gång i kroppen och jag vet inte riktigt vad, nu har jag fått ngn infektion vid min visdomstand (*aj*), men jag ska göra allt för att fajtas tillbaka! För även om inte kroppen är på så gott humör så är jag det !

 

Dagens tillbakablick:

För två år sedan fick jag en ursäkt, det var på sätt och vis 15 år försent, men den värmde ändå!

 

Dagens Nemi:

Detta kunde varit jag förra veckan ...   

 

Dagens foto:

Från vår första Halloweenfest tillsamman, den kväll vi sa de magiska "jag älskar dig" för första gången.

  

Av Vivi - 12 oktober 2010 14:50

Kollade igenom en av våra fotomappar med kattbilder...

Hitta en massa underbara bilder från när Athena var liten.

Det känns som så länge sedan, tänk vad fort tiden går.

 

Två av världens finaste!  Athena med Husse

  

 

Athena, 9-10 veckor gammal...

   

 

Liten Thenis i blivande mattes knä (dvs mitt knä)   

 

Athena med sin kompis innan hon blev mamma

  

 

Sötaste lilla Athena !     

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards