MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Mellanlandning i Stockholm!

Av Vivi - 28 december 2010 11:00

Jag har ju faktiskt inte berättat om vårt trevliga besök i Stockholm!

Vi valde ju att "mellanlanda" i Stockholm när vi kom hem från Mexico, väldigt bra val!

 

Vi kom fram till Zandra & hennes pojke vid lunch-tid på fredagen, lagom trötta efter en 11 timmars flygtur. Vi blev bortskämda med en gång genom att Zandra kom och mötte oss och ledsagade oss till deras lägenhet & sedan serverade mumsiga scones till brunch. Därefter insåg vi att någon form av sömn måste intas om vi skulle vara någorlunda sociala på kvällen, det blev en powernap på 1½ timma.

Vi hade en otroligt mysig kväll med lite film och en massa massa god mat, Zandra är minsann en riktig mästerkock hon!

 

När värdparet inte underhöll oss så gjorde Hekla & Brynja sitt bästa, de busade och kelade med oss ssom bra den.

Jag måste säga att det var länge sedan jag träffade så goa och personliga katter som de två (oroa er inte pälsklingarna, matte tycker fortfarande ni är bäst).

 

Tusen tack hela familjen Zandra    för ett jättemysigt besök,

ert hotell får absolut fem stjärnor av oss !!

 

Lilla busiga Hekla!

     

 

Mästerkocken!

    

 

Fina brynja!

    

 
 
Linda

Linda

28 december 2010 12:02

Himla gott att slippa fara runt det hoppas jag med på nu när vi får barn,hehe;) Alla får helt enkelt komma till oss istället=)
Åh meeer bilder,jippie!
Ja julhelgen har varit riktigt bra, nu återstår det att se hur nyår hos ett par vänner blir;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Mia

Mia

28 december 2010 13:58

Tyckte väl att det kändes att du var nära ;-)

Ja det var mysigt o en lisa för sargade själarna våra! Trots att det är bara en liten pälskompis kvar så får man ta det nya livet som det är nu. Han själv tycks ju ta det med mer ro så det är bara att vara stark :-)

Nyår blir det mer familjemys, nu med svärmor min tillika husbandets kära mor och vänner, lisa för själarna det med.

Hur ser din nyårshelg ut? mys eller både mys o bus?

http://www.fredthevov.blogg.se

 
Sussi

Sussi

29 december 2010 10:04

Himla skönt att få bli bortskämda en stund till på Svensk mark med. Få glida in i den vanliga tillvaron lite ;)
Zandras katter är verkligen jättesöta! Men det är dina med :)

Nya jobbbet börjar 10 januari.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

31 december 2010 11:51

Vilka fina bilder du fångat på kissarna!
Det var så kul när ni var här! Och roligt att få skämma bort er lite :) vi har ju blivit så omhändertagna hos er!

Tycker ditt tips med rislyktor istället för fyrverkerier var jättebra! Här har det smällts i ett par veckor redan, och det är väl inte ens tillåtet? Förstår inte hur de som skjuter raketer i bostadsområden tänker, men det är väl småungar. vilket gör det hela ännu värre! Förra året smällde de en raket i vår trappuppgång här.

Vad bra att läppbalsamet kommit fram och att du gillade det! :) Nu får du många mjuka nyårskyssar av maken ;)
Här blir det inga kyssar. Dennis ligger dösjuk och jag är på väg att bli... :(

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards