MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Dag 3 - Mina föräldrar

Av Vivi - 3 januari 2011 13:00

Ni vet när man var liten och alltid körde med "min mamma är bäst / min pappa är bäst", vet ni vad skillnaden mellan mig och alla andra var ??? ... Jag har rätt!   

 

 

Min pappa var borta en del av min uppväxt, han var sjöman och oftast var han borta 3 månader, hemma 2-3 , bort 3 osv. , men jag har aldrig riktigt haft känslan av att han var frånvarande. Konstigt kanske...

Jag har rätt starka minnen av min pappa från min barndom, hur han gormade över fåren, hur han blev förälskad i den där kattungen som jag tog hem, när han var i stallet och mockade & hur han byggde JÄTTE stora snögrottor.

 

Min pappa är en sådan där fantastisk man som kan det mesta, det är honom jag kan fråga saker om bilen & det är han som hjälper oss när vi har problem med huset. Han har gett oss ovärderlig hjälp när vi har fixat till här hemma.

Han är dessutom fenomenalt duktig på att få mig att skratta, han brukar alltid kunna göra en dålig dag bättre !

 

Världens bästa pappa !

  

 

Min mamma är bäst hon också och varför, ja det hade jag kunnat fylla en hel bok med!  Jag har försöker tala om för henne & er hur bra hon är, lite här och där och framförallt mittemellan!

När jag växte upp fick jag intrycket att hon klarade allt, hon skötte djur, barn &  jobb samtidigt som hon engagerade sig i politiken, hon tog hand om allt och alla förutom sig själv.

 

Detta året har varit ett riktigt hemskt år, alldeles för mycket sjukdomar & död, men hon kämpar på ändå. Försöker vara glad, lyssnar alltid om någon har bekymmer och har varit en otroligt stöd för mig när bröllops- och jobbpressen blivit för stor. 

Tack för att du ibland hjälper till att renovera om i mitt inre och gett mig en så bra uppväxt !

 

Tack till båda mina föräldrar för deras uppfostran,

(jag blev ju någorlunda bra ändå)   

deras uppmuntran och deras stöd !

Jag älskar er en massa !!!

  

 
 
Margita

Margita

3 januari 2011 17:25

Vilket fint inlägg! :) *blir rörd*

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Zarah-Lou

Zarah-Lou

3 januari 2011 17:28

Otroligt fina ord om dina föräldrar! Fint att läsa om oxå för den delen! :)

http://zarlei.com

 
Linda

Linda

3 januari 2011 18:48

Underbara föräldrar!
Ja Bagge är nog favoriten här med faktiskt, kan bli en jäkla underhållning!
haha jaaaa 28 är närmare 30, buhuu..fästman fyller 30 iår, så får se vad jag skall hitta på för kul då..förresten har ett himla bra hudvårdstips i min blogg nu=)

http://hummingbird.blogg.se

 
Fnulan

Fnulan

3 januari 2011 19:47

Vad fint du skriver om dina föräldrar! DU är lyckligt lottad! Jag har med världens bästa föräldrar, skönt med stöd och kärlek!
Mammas suppersoppa låter som ngt fantastiskt! Jag har byxor som sitter JÄTTE tajt, får väl leva på krälek ett tag!
Lät spännande med fasan, kanske för att jag bor på Fasanvägen ;)

Puss

http://www.fnulan.se

 
Sussi

Sussi

4 januari 2011 08:43

Vilket härligt hyllningsinlägg till dina föräldrar du gjort :)

Er nyårsafton lät superrolig och den lilla tid du hade att göra iordning dig räckte gott och väl. Du var jättefin!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards