MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Känner du mig inte alls

Av Vivi - 17 februari 2011 13:30

Jag och min make hade en liten konversation i bilen igår

angående tävlingar på nätet....

 

Maken: Jag tävlar om ett par ljus på alltombröllop, blir du ledsen om jag vinner ljus ?

Jag : ....???

 

Min första tanke var "känner han mig inte alls", jag älskar ju ljus !

Sedan kom jag på att jag är väääääldigt dålig på att uppfatta ironi...

  

Att brunetter är smartare är en myt !

 

Det är tur att du älskar mig !

     

 

  

 
 
Linda

Linda

17 februari 2011 14:14

Haha vad gulligt att han tävlar på nätet=)
Ja eller hur så idag skall den där väskan packas, haha vet inte varför jag inte gjort det & min fästman kan inte heller begripa jag som brukar vilja förbereda mig ordentligt alla ggr..men det är precis som om jag inte kan fatta att det är så snart, att jag har all tid i världen kvar;)
Jaaaaa har du glömt bort lilla mig bland alla andra bloggar,buhuuuuu=(
Jag är nog ganska förberedd både menalt & fysiskt hoppas jag;) det återstår att se när man är där..nervös är jag det är iaf ett som är säkert!

http://hummingbird.blogg.se

 
Mia

Mia

17 februari 2011 15:01

*haha* rolig du är :-D att du inte lärt dig hans ironi ännu (eller så är du bara sån att du liksom inte förstår sånt alltid gulligt tycker jag).

Gillar din lista jag, många goa saker att se fram emot, händelser av större o mindre format men minnen att längta till och sedan spara för alltid :-D Ropa när du är i Stockholm o har tiiiid någon gång :-D

Vi flyttar den 1 mars, vojne vojne va nära det är :-D kul men hektiskt o aningens stressigt!!!

Bamsekramisar från mig!

http://www.fredthevov.blogg.se

 
Zandra

Zandra

17 februari 2011 15:35

Haha, vad ni är roliga :) Men i så fall är det ju inte heller sant att blondiner skulle ha roligare, så då kan du vara lugn :) Du kommer ha minst lika kul som brunett! Såg bilderna i den turkosa klänningen. Bra val! Toksnyggt!
Såg dina sumobrottar-bilder också! X-D Ser ju jättekul ut ^^

Vi kommer gärna och hälsar på er igen! :) Kan vi inte komma till er 60-årsfest kanske vi kan komma en annan helg :)
Och jag längtar också tills du kommer hit så klart! Ska bli SÅ kul!

Jaa, jag tycker det är skitbra att jag är borta så mycket hemifrån (fast lite för mycket borta just nu kanske). Det är jättenyttigt att få längta efter varandra. Då uppskattar man varandra mer.

Du, känn dig inte stressad över det där med överraskningen. Ta den tid du behöver. Jag är så jätteglad för att du alls tänker skicka något. Det är verkligen supergulligt av dig! :D Och du hade inte behövt! :) Men jag vet själv hur roligt det är att ge och överraska. Och jag tycker det är jättekul att få också ;)

http://drak.bloggagratis.se

 
Margita

Margita

17 februari 2011 16:12

Hihi...tycker mig känna igen det där hos mig själv ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
malin-helena

malin-helena

17 februari 2011 19:02

Haha! Rolig du är du. ^^ Men det är inte alltid så lätt att förstå ironin ibland. ;)

Såg din lista nesanför med, så många roliga saker du har planerade i år! Känner att jag inte har något alls planerat... Lite tråkigt. Sedan har jag ju en sambo som hatar att planera saker utan hellre gör det lite i sista minuten.. Det är väl där vi är med olika måste jag säga.

Ja, jag längtar med så otroligt mycket tills allt är klart i hallen!! Bara det att alla saker som ligger huller om buller kommer att försvinna är ju verkligen en lättnad, för just nu ser det ut som ett riktigt bombnedslag här hemma. Haha..
Men det hör väl lite till när man renoverar med.

Ja, det är roligt att få lite nya saker på jobbet. :) Och jag blev ju så otroligt glad i morse när han dubbelkollade min beställning och sa att han inte behövde ändra en enda sak! jag hade gjort ett prefekt jobb!!! Då stärkt ju självförtroendet rejält. :)

Ne, nu ska jag måla elementrör. hihi..

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Fnulan

Fnulan

17 februari 2011 20:54

Tack finaste du!!!! Jag hoppas att orden ger tröst!

Lite trött nu så jag får läsa dina inlägg lite bättre i morgon
Puss!!

http://www.fnulan.se

 
Johanna

Johanna

17 februari 2011 23:14

Haha nej det skulle man nog aldrig bli ledsen för ljus... då är man inte redigt funtad.... :)

Ja tiden rusar iväg tur man har kul på vägen med, men det är väl därför det går fort med.

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

18 februari 2011 21:44

Håller en extra tumme att din man ska vinna ljus till dig :)

Vad måga skojiga datum du har att se fram emot. Härligt med en utlandsresa i maj. jag skulle också vilja..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards