MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Ett tips till alla brunetter!!!

Av Vivi - 24 februari 2011 16:15

Sedan jag färgade (rättare sagt tonade) och klippte upp håret är det mycket roligare att fixa till sig, även till vardags!

 

Något min underbara frisör sa till mig var att jag skulle försöka tvätta håret så lite som möjligt eftersom det sliter mycket på håret.

Jag upplever att mitt hår fort ser "fett" ut och lägger sig kring ansiket,

då är torrschampoo en riktigt bra grej att ha!

Tyvärr är de flesta torrschampoon endast till för blonda kalufser då själva schampoot har en tendens att göra håret ljusare, nästan lite grått.

 

Min frisör tipsade mig om detta torrschampoot, Batiste för brunetter:

 

Batiste Coloured Dry Shampoo Brunette

Detta finns på t.ex Åhlens eller eleven.se för bara 79kr !

 

Jag tycker verkligen detta schampoot var superbra, det innehåller lite färg så att vi brunetter inte blir gråhåriga när vi använder det.   

Jag älskar det !

När mitt hår känns otvättat så använder jag detta och helt plötsligt ser det nästan helt nytvättat ut ! Toppen !!!

Om jag vill ha lite extra volym tar jag lite osis på fingrarna och masserar in i hårbotten!

 

Mitt badrumsskåp sept. 2010, Osis i mitten!

     

 

Min nya frisyr !

(som ni vana läsare måste tröttnat på att se vid det här laget)

  

 
 
fnulan

fnulan

24 februari 2011 16:51

Men herregud, bruden Vivi bloggar för glatta livet man hinner ju inte med hennes fart! Nu har jag massor att läsa, HÄRLIGT

http://www.fnulan.se

 
Johanna

Johanna

24 februari 2011 16:55

kickboxning går inte, tror inte mitt knä fixar det och vill inte ha mera skador.

Ja jag är mer förbannad idag, han är en idiot ringde honom igår efter x antal glas vin, dumt, men ja han utryckt sig så dumt att jag slängde på luren i örat på honom och bad han dra åt helvete i ett sms...

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

24 februari 2011 16:59

Vi tröttnar aldrig på din nya vackra frisyr och färg! :D
Jag har också ett torrschampo från batiste, som luktar kokos. Mmmm. Fast jag har inte haft tillfälle att testa det ännu. Osis har jag också, men använder det nästan aldrig. Tycker volymen lägger sig så snabbt igen. Men jag kanske inte har tillräckligt bra hårspray.

Ja det är kanske många som färgar nu. Man försöker pigga upp utseendet nu när man är lite vinterblek. Jag vet exakt vilken färg jag vill ha nu. Så jag ska bara se vilken frisör som ska få äran att fixa det. Funderar på att göra det i Hallsberg. Kanske blir lite billigare än i Stockholm, för här är det så sjukt dyrt!

Det röda te'et var otroligt smarrigt! Var som att dricka godis nästan :D Mmmm
Motorcykeln har jag fäst på min lokförar-ryggsäck nu! :D

http://drak.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

24 februari 2011 19:00

Åh tack så mkt!!Fint hår du har!hihi kul o få saker med, lite variation oftast har man ju inte samma smak o då kan det ju vara bra att ngn annan handlar åt en ibland;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Sussi

Sussi

24 februari 2011 21:10

Jag har aldrig provat torrshampoo. Kanske är något jag ska göra. Jag tvättar mitt hår varje till varannan dag. Det beror på hur frisyren ligger efter en natts sömn..

Så skönt att muggen är återfunnen. Det var säkert bara någon som lånat den en stund.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

24 februari 2011 21:55

Pssst... Lite förhandsinfo: Imorgon kommer det upp en tävling på min blogg ;)

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards