MissVivis synvinklar

Alla inlägg under maj 2011

Av Vivi - 5 maj 2011 08:11

Dagens humör:

Trött & lite vemodig... har varit ett konstant tema hela veckan.


Dagens sötnosar:

Trillade in på denna bloggen igår, hon har ju de sötaste små kaninungar jag någonsin sett !!!! Gissa om man blir sugen !!


Dagens tack: Till Margita för informationen om min Magnolia !! Nu behöver jag inte oroa mig för att den är sjuk !


Dagens bästa:

De nya roliga typsnitten !


Dagens tillbakablick:

För två år sedan var vi på ett fantastiskt bröllop


Dagens foto:

Söta Angelique njuter av vårvärmen

 


Av Vivi - 4 maj 2011 13:36

Jag är 30 år gammal men knappast vuxen !


Jag älskar fortfarande att titta på tecknade filmer.

Jag snor fortfarande kakor ur "kakburken".

Jag vill ha en gunga i trädgården som jag kan använda.

Jag brottas & busar ganska mycket med killen jag gillar.

....och jag vill ha en sådan här!!


Bild lånad från Gekås bloggen!


Tänk att man kan köpa Nostalgi på Gekås,

där finns ta mig tusan nästan allt!




Av Vivi - 4 maj 2011 12:31


Jag vill så gärna ha sommar nu !

Jag vill ta fram finskorna ur garberoben

och kunna gå omkring i tunna matrial utan att frysa !

Sedan vill jag hitta det där självförtroendet till att gå i alla de fina kläderna

tror det kan vara nedpackat bland sommarkläderna någonstanns....

Vart brukar ni förvara erat självförtroende ?

  


    

   

   

Av Vivi - 4 maj 2011 09:35

Dagens nyhet:

Tydligen är Göteborska den sexigaste dialekten, jag håller inte med !

Själv gillar jag norrlänska, gotlänska och vissa typer av smålänska (växjö t.ex.),

men när det kommer till sexigt... ja då är det definitivt rösten mer än dialekten som spelar roll.

 

Dagens plan:

Fika med syster

 

Dagens fråga:

Min underbara magnolia har fått bruna blommor, de har missfärgats av något och jag vet inte av vad ? Kan det vara frosten ?? Något som vet ?

 

Dagens stripp:

Detta hade nästan kunnat vara du min älskling !

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose

Av Vivi - 3 maj 2011 20:59

Detta har blivit en av mina favoriter...

Jag kan inte se denna videon utan att gråta 

och inte utan att tänka på dem som inte längre är med oss.

Samtidigt påminner låten mig om att det bästa vi kan göra för att

hedra de som inte är med oss längre är att njuta av livet

och ta hand om de vi älskar !



Traffic crawls, cell phone calls
Talk radio screams at me
Through my tinted window I see
A little girl, rust red minivan
She's got chocolate on her face
Got little hands, and she waves at me
Yeah, she smiles at me

Hello world
How've you been?
Good to see you, my old friend
Sometimes I feel cold as steel
Broken like I'm never gonna heal
I see a light, a little hope
In a little girl
Hello world

Every day I drive by
A little white church
It's got these little white crosses
Like angels in the yard
Maybe I should stop on in
Say a prayer
Maybe talk to God
Like he is there
Oh I know he is there
Yeah, I know he's there

Hello world
How've you been?
Good to see you, my old friend
Sometimes I feel as cold as steel
And broken like I'm never going to heal
I see a light
A little grace, a little faith unfurled
Hello world

Sometimes I forget what living's for
And I hear my life through my front door
And I'll be there
Oh I'm home again
I see my wife, my little boy, little girl
Hello world
Hello world

All the empty disappears
I remember why I'm here
Just surrender and believe
I fall down on my knees
Oh hello world
Hello world
Hello world

Av Vivi - 3 maj 2011 15:20


Är lite vemodig idag och vad har jag gjort ?

Glidit runt bland nätbutikerna.

Hmmm jag kan kanske ha ett litet shoppingberoende....


Jag har hittat en massa "vill ha!!", men jag har varit duktig & sansat mig

jag har låtit det lilla kortet stanna i plånboken.

Det har varit en tuff månad med bilräkning & annat,

en usel lön väntas och sedan ska jag ju faktiskt utomlands snart!


Jag får leta efter fina sandaler, långklänningar & bikini när jag är i Turkiet!

För man kan väl egentligen aldrig få för mycket kläder ...

(säger tjejen som just skänkt två stora påsar till Myrorna)


Turkiet 2005

 





Av Vivi - 3 maj 2011 12:54


Jag har inte så mycket blogginspiration just nu

och är väl helt enkelt inte så peppad på att skriva.

Jag ska försöka skriva något lite roligare & lite trevligare i morgon.


 

Av Vivi - 3 maj 2011 08:45

Dagens lunch:

Kycklingsallad !!

 

Dagens tips:

För ett år sedan tipsade jag om lite olika sidor som visade brudfrisyrer.

 

Dagens vill ha:

Fiiiiin klänning på Bubbleroom!

Bubbleroom.se" src="http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/koala-dr-42937-7f19e.jpg" alt="B.young Koala Dress Black på Bubbleroom.se" />

 

Dagens stripp:

klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards